شناسهٔ خبر: 33172546 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چلسی - آرسنال/ دربی لندن این بار در فینال اروپا/ توپچی‌ها با متخصص و آبی‌های آتشین در اندیشه کسب جام

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های فوتبال آرسنال و چلسی امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه در فینال رقابت‌های لیگ اروپا در ورزشگاه المپیک باکو به مصاف یکدیگر می‌روند. ۲ تیم مسیر نسبتا سختی را برای رسیدن به دیدار نهایی داشتند. هر کدام شانس این را دارند تا با پیروزی در این بازی هم برنده دربی لندن شوند و هم نخستین جام فصلشان را به خانه ببرند.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که ۲ تیم در رقابت‌های این فصل فوتبال انگلستان موفق به کسب جامی نشده اند. ۲ تیم تاکنون در رقابت‌های مختلف اعم از لیگ جزیره، جام حذفی، جام اتحادیه و... ۱۹۷ مرتبه با هم بازی کردند که سهم آرسنالی‌ها ۷۷ پیروزی و سهم چلسی ۶۳ برد بوده است و ۵۷ بازی هم به تساوی رسیده است.

قضاوت این دیدار بر عهده روچی از ایتالیا است و قرار است برای نخستین بار در رقابت‌های لیگ اروپا از سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) استفاده شود.

آرسنال با متخصص لیگ اروپا به دنبال فتح جام

تیم فوتبال آرسنال تنها یک قهرمانی در رقابت‌های لیگ اروپا دارد که به فصل ۱۹۹۹ - ۲۰۰۰ باز می‌گردد. توپچی‌ها از تیم‌های صاحب نام کشورشان محسوب می‌شوند، اما در رقابت‌های حذفی امسال شانس چندانی نداشتند و در لیگ جزیره هم با ۷۰ امتیاز در رتبه پنجم قرار گرفتند تا برای فصل آینده سهمیه لیگ اروپا را کسب کنند. البته آن‌ها شانس این را دارند تا با پیروزی در بازی فینال و کسب عنوان قهرمانی جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا هم کسب کنند.

شاگردان امری از ابتدا در لیگ اروپا حضور داشتند و در گروه پنجم این رقابت‌ها با تیم‌های قره باغ، اسپورتینگ و ورسکلا همگروه بودند و در نهایت با ۱۶ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله یک شانزدهم نهایی شدند. آن‌ها در این مرحله به مصاف باته بورسایف رفتند و در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر یک برنده بازی شدند و به مرحله یک هشتم نهایی رسیدند. آرسنالی‌ها در این مرحله با رِن فرانسه بازی کردند و در مجموع ۴ بر ۳ برنده شدند و به جمع هشت تیم پایانی رسیدند و موفق شدند در بازی بعدی هم با نتیجه ۳ بر صفر در مجموع برنده باشند و به نیمه نهایی برسند. توپچی‌ها در دیدار نیمه نهایی هم در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۷ -۳ از سد والنسیای قدرتمند گذشتند و به فینال لیگ اروپا رسیدند.

آمار:

  • ۲ تیم تاکنون ۱۹۷ مرتبه با هم بازی کرده اند که آخرین دیدار آن‌ها با نتیجه ۲ - صفر به سود آرسنالی‌ها در رقابت‌های لیگ جزیره به پایان رسید.
  • تیم فوتبال آرسنال در رقابت‌های لیگ اروپای امسال به ۹ برد، ۱ تساوی و ۲ باخت دست یافته است.
  • آرسنالی‌ها این فصل ۲۵ گل زده اند و ۱۰ گل خورده اند.
  • توپچی‌ها در این دیدار محروم و مصدومی ندارند.

شاید نکته مثبت برای آرسنالی‌ها در این دیدار حضور اونای امری روی نیمکت این تیم است. امری از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ تاکنون ۳ بار متوالی با تیم فوتبال سویا به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ اروپا رسیده و به نوعی تخصصش رقابت‌های لیگ اروپا است.

چلسی شکست ناپذیر با خط حمله‌ای آتشین

تیم فوتبال چلسی که این روز‌ها تحت هدایت مائوریسیو ساری است فصل پر فراز و نشیبی را سپری کرده است. آن‌ها در رقابت‌های لیگ جزیره موفق نبودند و نتوانستند خودشان را در جمع مدعیان جام قرار دهند و در نهایت با ۷۲ امتیاز در رتبه سوم بالاتر از تیم هایی، چون منچستر یونایتد، آرسنال و تاتنهام ایستادند. در رقابت‌های جام حذفی و جام اتحادیه انگیس نیز به عنوان خاصی نرسیدند.

آبی پوشان لندنی اگر چه تیمی قدیمی محسوب می‌شوند، اما تا ۲ دهه پیش از تیم‌های مطرح نبودند و نتایج درخشانی کسب نمی‌کردند. با این حال آن‌ها در چند سال گذشته به خوبی درخشیده اند و در موزه افتخارات خود یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۱ - ۲۰۱۲ و یک قهرمانی لیگ اروپا در فصل ۲۰۱۲ - ۲۰۱۳ را دارند.

تیم فوتبال چلسی در رقابت‌های این فصل لیگ اروپا در گروه دوازدهم با تیم‌های باته بورسیف، ویدنتون و پائوک همگروه بود و موفق شد با ۱۶ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله یک شانزدهم نهایی شود. آن‌ها در این مرحله به مصاف مالمو رفتند و با نتیجه ۵ -۱ در مجموع ۲ بازی برنده شدند و در مرحله یک هشتم نهایی هم ۸ بر صفر در مجموع ۲ بازی دیناموکیف را شکست دادند. شاگردان ساری در مرحله یک چهارم نهایی هم ۵ بر ۳ اسلویاپراگ را بردند و به نیمه نهایی رسیدند. شاگردان ساری در این مرحله به مصاف آینتراخت فرانکفورت رفتند و در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت به تساوی ۲ -۲ رسیدند تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم راه یافته به فینال باشد. شاگردان ساری تیم برنده بودند و در نهایت فینالیست این رقابت‌ها شدند.

آمار:

  • آخرین پیروزی چلسی مقابل آرسنال در دور رفت رقابت‌های لیگ جزیره رقم خورد که شاگردان ساری موفق شدند با نتیجه ۳ -۲ برنده بازی شوند.
  • تیم فوتبال چلسی در رقابت‌های این فصل لیگ اروپا به ۱۱ برد و ۳ تساوی دست یافته و باختی را تجربه نکرده است.
  • آبی‌های لندن در این فصل لیگ اروپا ۳۲ گل زده اند و تنها ۹ گل دریافت کرده اند.
  • رودریگر، اودوی، موسندا، درینک واتر، آمپودو، جینکل، کانته و روبن لوفتاز مصدوم‌های چلسی برای این بازی هستند.

بازی این ۲ تیم ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کار سخت والنسیا مقابل توپچی‌ها /ساری به دنبال جبران ناکامی‌ در جدال با آینتراخت

هت تریک اوبامیانگ جواز فینال توپچی‌ها راصادر کرد/ساری رکورد انگلیسی‌ها را کامل کرد

برنامه مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا

صعود تاتنهام در نبرد تاریخی و دراماتیک انگلیسی‌ها / لیورپول اژد‌ها را به آتش کشید

پیروزی آرسنال مقابل ناپولی و هت تریک جانشین رونالدو در پرتغال/خفاش ها فاتح جنگ داخلی اسپانیا در شب برد چلسی

انتهای پیام/

نظر شما