شناسهٔ خبر: 33164666 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

12 ستاره استقلال جدا می شوند

تعدادی از بازیکنان استقلال درحال ترک کردن این تیم هستند که همین شرایط را برای فصل اینده سخت‌تر می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی، استقلال این روز‌ها شرایط نگران کننده‌ای دارد. هنوز سرمربی و کادر فنی فصل آینده مشخص نشده است و ۱۲ بازیکن این تیم هم درحالی جدایی از این تیم و درحال ترک کردن باشگاه هستند. این در شرایطی است که استقلال هنوز ورودی و خرید جدیدی نداشته و نتوانسته‌اند با گزینه‌ای به توافق برسند و بدتر این‌که آنقدر شرایط مالی و مدیریتی و فنی باشگاه بهم ریخته است که بعید به نظر می‌رسد در تقابل با باشگاه‌هایی مانند پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان بتوانند ستاره‌های لیگ برتری را به لحاظ مالی و فنی راضی کنند تا لباس آبی بپوشند. همان طور که‌اشاره شد تعدادی از بازیکنان استقلال درحال ترک کردن این تیم هستندکه الهیار صیادمنش، طارق همام، گادوین منشا، ایسما گونکالوس، مهدی رحمتی، روزبه چشمی، وریا غفوری، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، آیاندا پاتوسی، علی کریمی و امید نورافکن را شامل می‌شود.

پیشنهاد ۵ میلیاردی از تبریز
قرار داد وریا غفوری با استقلال تمام شده و با پایان یافتن مهلت و اولتیماتوم یک هفته‌ای باشگاه به این بازیکن برای تمدید قرارداد، وریا هیچ جوابی نداده است. برخی از افراد مطلع از پیشنهاد سنگین و ۳ ساله باشگاه تراکتورسازی تبریز به این بازیکن خبر می‌دهند که دفاع راست آبی پوشان را حسابی وسوسه کرده است. حتنی برخی پا را از این فراتر گذاشته و مدعی اند که کار وریا و تراکتور برای فصل آینده با کبلغ ۵ میلیارد تومان برای یک فصل تمام شده است! با وجود این قرار است غفوری امروز به باشگاه استقلال برود و برای تمدید قرارداد مذاکره کند. باشگاه استقلال به دلیل مشکلات مالی قصد دارند تا نسبت به فصل قبل مبلغ کمتری به این بازیکن بدهد. با این وجود بحث اصلی غفوری با باشگاه تسویه طلب اش از گذشته است که گویا حدود ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود.
 
12 ستاره استقلال جدا می شوند

در راه الاهلی قطر
مدافع و هافبک دفاعی فصل گذشته استقلال که‌امسال قراردادش با استقلال تمام شده طبق اعلام رسانه‌های قطری در آستانه توافق با باشگاه الاهلی قطر است تا جانشین محمدخانزاده شده و دوباره همبازی امید ابراهیمی شود. به نظر می‌رسد جدایی روزبه که این اواخر به دلیل انتقاد‌هایی که از او می‌شد با هواداران هم زاویه پیدا کرده بود و بعد از گلزنی برابر الدحیل این موضوع را به خوبی نشان داد. روزبه که در از نیم‌فصل لیگ‌شانزدهم به این طرف هربار با یک چالش روبرو بود، در فصل گذشته هم قصد داشت تا استقلال را به مقصد لیگ ستارگان قطر ترک کند که به دلیل داشتن قرارداد نتوانست به هدف اش برسد. اما این بار او فاصله‌ای تا جدایی قطعی از استقلال و بستن قرارداد چند صد هزار دلاری با قطری‌ها ندارد.

بند ۲۰۰ هزار دلاری
فرشید اسماعیلی هم قصد دارد تا در نقل‌وانتقالات تایستانی از استقلال جدا شود. هرچند تحت قرارداد استقلالی‌ها است، اما همان طور که سال گذشته هم اشاره شد بندی در قرارداد این بازیکن وجود دارد که در صورت دریافت پیشنهاد خارجی می‌تواند با پرداخت ۲۰۰ هزار دلار به باشگاه یک طرف فسخ قرارداد کرده و لژیونر شود. در فصل گذشته با توجه به جدایی چند بازیکن و شرایط بحرانی استقلال باشگاه مخالف۶ جدایی اسماعیلی بود. در همان مقطع از فرشید نقل و قول شد که، چون استقلال در شرایط سختی قراردارد به خاطر هواداران یک فصل دیگر می‌ماند و با قهرمانی می‌رود. امسال نه استقلافل قهرمان شد و نه رابطه هواداران با فرشید خوب است تا راه جدایی او با فعال کردن بند آزاد سازی قرارداد راحت و امکان پذیر شود. فرشید به همراه رحمتی بعد از دربی به شدت مورد انتقاد و فشار هواداران استقلال قرار گرفت.

بازیکن مغضوب در راه فولاد
خبر می‌رسد باشگاه فولاد خوزستان خیلی سفت و سخت به دنبال جذب فرشید باقری است. هافبک دفاعی استقلال که بعد از دربی با باشگاه دچار چالش شده و از تیم کنارگذاشته شد، بعد از چند بازی بالاخره توانست برگردد و دوباره بازی کند، اما دوباره مصدوم شد و فصل را از دست داد. خبر می‌رسد باشگاه تمایلی برای حفظ این بازیکن ندارد و می‌خواهد باقری را بفروشد. لبرخی از اطرافیان این بازیکن هم مدعی اند که بندی در قرارداد فرشید باقری وجود دارد که با پرداخت پول می‌تواند خودش را از قرارداد باشگاه استقلال رها کند. قرارداد استقلال با هر ۴ هافبک دفاعی اش از جمله باقری تمام شده و جدایی احتمالی علی کریمی، امید نورافکن و روزبه چشمی شاید استقلالی‌ها مجبور شوند تا با فرشید به توافق برسند و او را درتیم‌شان حفظ کنند. به هرحال فعلا بحث جدایی باقری به صورت جدی مطرح است.

شماره ۶، قطر یا تبریز
علی کریمی ابتدای فصل با استقلالی‌ها ۲ ساله به توافق رسید، اما وقتی بحث آزمایش پزشکی و مشکل مهره کمرش رسانه‌ای شد، باشگاه استقلال با او قرارداد یکساله بست. حالا قراردا این بازیکن تمام شده و عملکرد و کارایی اش بیشتر از اندازه‌ای بود که انتظار می‌رفت و پیش بینی می‌شد. باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد کریمی به این بازیکن پیشنهاد داده که تا امروز بی جواب مانده است. درباره این بازیکن خبر می‌رسد مدیر برنامه‌های معروفش که با استقلالی‌ها چالش‌هایی هم داشته درتلاش است تا در قطر یا یکی از لیگ‌های عربی برای این بازیکن تیم جور کند تا با توجه به قیمت این روز‌های دلار او بتواند پول خوبی برای فصل آینده به جیب بزند. البته مشکل پزشکی کریمی شاید کار انتقال او به باشگاه‌های خارجی به ویژه قطری را سخت کند. همچنین کریمی از تراکتور سازی پیشنهاد جدی دارد.

منشا در لیگ قطر
گادوین منشا یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد. قژراردادی که طبق ادعای مدیران باشگاه مشروط است و باشگاه می‌تواند یک طرفه آن را فسخ کند. ارزش قرارداد این بازیکن برای فصل آینده ۴۰۰ هزار دلار است و با توجه به عملکرد فنی اش در لیست بازیکنان فصل آینده نیست. این بازیکن برای فصل آینده از ۴ باشگاه قطری از جمله الوکره، اتم الصلال و الاهلی مشتری این بازیکن هستند. باشگاه استقلال قصد دارد با فروش منشا از این بازیکن درآمد زایی کند. علاوه بر منشا استقلالی‌ها هنوز با آیاندا پاتوسی هم به توافق برسند و مذاکرات ادامه دارد و احتمال جدایی این بازیکن زیاد است. ایسما گونکالوس هم در لیست مازاد بوده وباشگاه به دنبال فسخ کردن قرارداد او به شکل توافقی است. طارق همام عراقی هم که توسط فرهاداخراج شده و جدایی اش قطعی است.

این ۳ نفر
الهیار صیادمنش از استقلال جدا شده و برای بستن قرارداد به ترکیه رفته است. مهدی رحمتی هم قراردادش تمام شده و بلا تکلیف است. تمام دوستان و رفقای رحمتی در استقلال هم درحال ترک کردن استقلال هستند و شاید از آن جمع دوستانه فقط داریوش شجاعیان ماندگار شود. امید نورافکن هم که به صورت قرضی به استقلال آمده باید به بلژیک برگردد و مشخص نیست استقلالی‌ها بتوانند با پرداخت دلار رضایت باشگاه شالروا را جلب کنند تا امید آبی‌ها را برگرداند. البته اگر خود نورافکن بخواهد در استقلال بماند و هوای بازگشت به فوتبال اروپا را نداشته باشد. به این ترتیب این ۱۲ بازیکن در آستانه جدایی از استقلال هستند و اگر باشگاه استقلال زود دست به کار نشود و تکلیف این بازیکنان را روشن نکند با بحران بازیکن روبرو خواهد شد.
 

نظر شما