شناسهٔ خبر: 33146735 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

واردات گوشی های مسافری آزاد نمی‌شود

حسین مرادی / tasnimnews

صاحب‌خبر -

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت واردات گوشی های مسافری آزاد نمی‌شود و فقط مسافران واقعی اجازه ثبت تلفن همراه مسافری را خواهند داشت.

حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد طبق آخرین جلسه‌ای که ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در وزارت کشور با حضور وزیر کشور به عنوان مسئول اطلاع‌رسانی دولت برگزار کرد، مقرر شد که از پایان اردیبهشت 98 شرایط واردات گوشی های مسافری برای افراد غیر مسافر فراهم نشود و آن‌ها نتوانند در سایت مسافری گمرک گوشی های موبایل خود را ثبت کنند. وی افزود از ابتدای خرداد 98 میان گمرک ایران و نیروی انتظامی ارتباط برقرار شد و بر اساس آن فقط افرادی که مسافر واقعی باشند از معافیت 80 دلاری مسافری برخوردار می‌شوند و افراد غیرمسافر امکان ثبت گوشی را نخواهند داشت.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه بیان کرد در جلسه‌ای که برگزار شد مقرر گردید تا همزمان با مبارزه با قاچاق گوشی های موبایل توسط حاکمیت، شرکت‌های واردکننده رسمی تلفن همراه نیز فعالیت خود را شروع کنند تا با واردات گوشی های موبایل مشکل کمبود این کالا در بازار برطرف شود. وی افزود واردات رسمی برای مصرف کننده و حاکمیت مزایای متعددی دارد؛ زیرا مصرف‌کنندگان با خرید محصولاتی که به صورت رسمی وارد کشور شده‌اند، می‌توانند از خدمات پس از فروش و ضمانت آن کالا بهره‌مند شوند و همچنین حاکمیت نیز در شرایط واردات رسمی قادر است حقوق دولتی خود را به صورت شفاف دریافت کند و در این روش از فعالیت قاچاقچیان نیز به خوبی جلوگیری خواهد شد.

قاچاق با واردات گوشی های مسافری

حمیدرضا دهقانی نیا در ادامه اظهار کرد فقط در دو ماهه نخست سال 98 به صورت روزانه تا 8 هزار گوشی موبایل در سامانه مسافری ثبت شده است که این موضوع به خوبی مقدار قاچاق در این حوزه را نشان می‌دهد؛ زیرا امکان ندارد در دو ماه اخیر روزانه 8 هزار مسافر خارجی به کشور وارد شده باشند. وی افزود در هفته گذشته شایعه‌هایی در خصوص بازگشایی مجدد سامانه مسافری برای تمامی افراد منتشر شد که این خبر را تکذیب می‌کنم. در واقع با آزاد شدن این سامانه نه مردم و نه حاکمیت به حق و حقوق واقعی خود دست پیدا نخواهند کرد و فقط قاچاقچیان از باز شدن این سامانه برای همه افراد سود خواهند برد. دهقانی نیا در پایان خاطرنشان کرد برای جلوگیری از قاچاق گوشی های موبایل ققط باید از واردات شفاف و قانونی استفاده کرد و سایت مسافری واردات تلفن همراه برای غیرمسافرها هیچ‌گاه باز نخواهد شد.

نظر شما