شناسهٔ خبر: 33146728 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

دشمنی ادامه دار سعودی‌ها با قطر به یونسکو رسید

عربستان سعودی رسما از سازمان یونسکو خواست تا یکی از دفاتر این سازمان که در دوحه مستقر است، به شهر جده یا منامه منتقل شود.

صاحب‌خبر -

العالم - عربستان سعودی

در ادامه رقابت و تنش میان ریاض و دوحه، سعودی‌ها با متهم کردن قطر به ضعف و کم‌کاری، خواستار انتقال یکی از دفاتر یونسکو از دوحه به جده یا منامه شدند.

به نوشته روزنامه الاخبار، یک مسئول سازمان یونسکو گفت عربستان سعودی به طور رسمی از «ادره آزوله» دبیرکل سازمان یونسکو خواسته است تا «دفتر برنامه‌ریزی تربیتی» از دوحه به شهر جده یا منامه منتقل شود.

طبق گفته وی، مقامات سعودی به دبیرکل یونسکو گفته‌اند که قطر ضعف بالایی در زمینه آموزش و توانمندسازی دارد و برخی برنامه‌ها را نقض و در مقابل گزارش‌های خلاف واقع عرضه کرده است. البته کویت و عمان از انتقال این دفتر از دوحه مخالف هستند.

سعودی‌ها در ادامه خواسته‌هایشان، از «ادره آزوله» خواسته‌اند تا از عضویت عربستان سعودی در شورای اجرایی یونسکو حمایت کند و همچنین شخصیت‌های سعودی را در مناصب عالی دفتر یونسکو به کار بگیرد.

به گفته این منبع داخل یونسکو، «ادره آزوله» با اینکه یهودی است اما از شدیدترین مدافعان نظام آموزشی و تربیتی دینی در عربستان سعودی به شمار می‌رود. او به هنگام انتخابش برای دبیرکلی یونسکو از حمایت کامل لابی سعودی و اسرائیلی بهره‌مند بود.

نظر شما