شناسهٔ خبر: 33146691 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

در پایان معاملات بورس روز گذشته رقم خورد؛

‏‬ورود شاخص به کانال ۲۱۷ هزار واحدی

شاخص بورس تهران در پایان معاملات روز گذشته با افزایش ۳۲۵۹ واحدی به عدد ۲۱۷ هزار و ۵۷۳ واحد و شاخص هم وزن نیز با افزایش ۱۲۵۴ واحدی به عدد ۴۹ هزار و ۶۸۹ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، شاخص بورس تهران در پایان معاملات روز گذشته یکشنبه (۶ خرداد) با افزایش ۳۲۵۹ واحدی به عدد ۲۱۷ هزار و ۵۷۳ واحد و شاخص هم وزن نیز با افزایش ۱۲۵۴ واحدی به عدد ۴۹ هزار و ۶۸۹ واحد رسید. شاخص بازار اول روی عدد ۱۶۲ هزار و ۳۸۲ واحد ایستاد و شاخص بازار دوم با ۶۳۲۲ واحد افزایش به کانال ۴۲۳ هزار واحدی وارد شد. آیفکس نیز عدد ۲ هزار و ۷۱۵ واحدی را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید

خصوصی‌سازی ابزار تأمین کسری بودجه دولت

میزان رشد بورس در اردیبهشت

روز گذشته با دست به دست شدن سه میلیارد و ۲۴۲ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۲۸۳ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به ۸۳۲ میلیارد تومان رسید.

همچنین در معاملات یکشنبه، نمادهای همراه، فملی و کگل به ترتیب با ۱۷۹، ۱۶۷ و ۱۴۳ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل نمادهای ونوین، پکرمان و کنور به ترتیب با ۴۴، ۲۳ و ۱۶ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند.

از طرفی وتجارت، خساپا، وبملت، خودرو و وخارزم پربیننده‌ترین نمادهای بورسی بودند. در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، فلزات برترین گروه صنعت شد و بانک و صنایع شیمیایی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

تدپیکس روز گذشته در حالی به مدار رشد بازگشت که تحت تأثیر حذف تدریجی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها و صورت‌های مالی مثبت شرکت‌ها قرار داشت.

نظر شما