شناسهٔ خبر: 33146669 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

عراقچی با وزیرخارجه کویت دیدار کرد

منبع: مهر

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با شیخ صباح خالد الحمد آل صباح دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در ادامه سفر منطقه‌ای خود امروز (دوشنبه) در کویت با شیخ صباح خالد الحمد آل صباح معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت دیدار کرد.

بیشتر بخوانید

توییت عراقچی درباره مذاکره با آمریکا

دیدار عراقچی با وزیر خارجه عمان +عکس

در این دیدار عراقچی با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استقرار صلح و ثبات در منطقه مهم خلیج فارس خاطرنشان کرد: امنیت مفهومی یک پارچه و غیرقابل تفکیک است و حوزه های سیاسی و اقتصادی را همزمان در بر می گیرد.

وی تاکید کرد: سیاست تحریمی آمریکا در حقیقت امنیت کل منطقه را در خطر قرار داده است و کشورهای منطقه باید نسبت به این تهدید هوشیار باشند.

عراقچی با اشاره به رویکرد مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه‌ای افزود: گفتگو و رایزنی با کشورهای منطقه از مبانی سیاست خارجی کشورمان بوده و بر همین اساس جمهوری اسلامی آمادگی دارد از طریق ایجاد سازوکارهای منطقه‌ای وارد گفتگو و تعامل سازنده با این کشورها شود.

شیخ خالد الحمد الصباح معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت نیز ضمن خوش آمدگویی به معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به وضعیت فعلی در منطقه بر استمرار رایزنی ها و دیدارها بین کشورهای همسایه و ضرورت گفتگو برای حل و فصل بحران ها تاکید کرد.

نظر شما