شناسهٔ خبر: 33146582 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عراقچی در دیدار با وزیر خارجه کویت:

سیاست تحریمی آمریکا امنیت منطقه را در خطر قرار داده است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت:سیاست تحریمی آمریکا در حقیقت امنیت کل منطقه را در خطر قرار داده است و کشورهای منطقه باید نسبت به این تهدید هوشیار باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در ادامه سفر منطقه‌ای خود امروز (دوشنبه) در کویت با شیخ صباح خالد الحمد آل صباح معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت دیدار کرد.

در این دیدار عراقچی با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استقرار صلح و ثبات در منطقه مهم خلیج فارس خاطرنشان کرد: امنیت مفهومی یکپارچه و غیرقابل تفکیک است و حوزه‌های سیاسی و اقتصادی را همزمان در بر می‌گیرد.

وی تاکید کرد: سیاست تحریمی آمریکا در حقیقت امنیت کل منطقه را در خطر قرار داده است و کشورهای منطقه باید نسبت به این تهدید هوشیار باشند.

عراقچی با اشاره به رویکرد مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه‌ای نیز اظهار داشت: گفتگو و رایزنی با کشورهای منطقه از مبانی سیاست خارجی کشورمان بوده و بر همین اساس جمهوری اسلامی آمادگی دارد از طریق ایجاد سازوکارهای منطقه‌ای وارد گفتگو و تعامل سازنده با این کشورها شود.

شیخ خالد الحمد الصباح معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت نیز ضمن خوش آمدگویی به معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به وضعیت فعلی در منطقه بر استمرار رایزنی‌ها و دیدارها بین کشورهای همسایه و ضرورت گفتگو برای حل و فصل بحران‌ها تاکید کرد.

نظر شما