شناسهٔ خبر: 33146558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار دیاله عراق:

آماده هرگونه همکاری مشترک با استان کرمانشاه هستیم

قصرشیرین- ایرنا- استاندار دیاله عراق گفت: ما آماده هرگونه همکاری مشترک با استان کرمانشاه هستیم و توسعه ارتباط با جمهوری اسلامی ایران برای عراق بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مثنی علی التمیمی روز دوشنبه در نشست با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در محل پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی افزود: جمهوری عراق و استان دیاله هیچ گاه کمک ها و تلاش های جمهوری اسلامی ایران را در نابودی داعش در عراق فراموش نمی کند و از این رو همواره برای گسترش همکاری بین 2 طرف ایران و عراق تلاش می کند.

وی اظهار کرد: مرز مندلی- سومار برای ما اهمیت زیادی دارد و تلاش های بسیاری از سال ۲۰۰۹ تاکنون در این خصوص صورت گرفته و شاهد فعالیت های خوبی در این خصوص بوده ایم و تصمیم داریم سومار یکی از مرزهای مهم ما با طرف ایرانی باشد.

استاندار دیاله گفت: پارسال درآمد ارزی ما در مرز سومار 30 میلیون دلاربوده و طبق قانون عراق ۵۰ درصد درآمدهای مرزی در همان استان مرزی هزینه می شود از این رو ضرر و زیان در مرزها قابل جبران نیست و برای گسترش همکاری ها و حل مسایل خواستار برگزاری جلسات دوره ای استانداران دیاله و کرمانشاه هستیم.

مثنی افزود: روز گذشته نیز در جلسه ای با حضور مدیرکل مرزهای وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران با رییس گمرکات عراق موارد مشترک مورد توافق قرار گرفت نتایج بسیار خوبی داشته و این توافقات در راستای افزایش تبادلات 2 طرف است.

وی با اشاره به واگذاری اختیارات به استانداران در عراق، از آمادگی برای افزایش سرمایه گذاری های مشترک و تبادلات در زمینه های مختلف با استان کرمانشاه خبر داد.

استاندار کرمانشاه روز دوشنبه در راس هیاتی با استاندار دیاله عراق و فرماندار شهر بلدروز این استان در محل مرز رسمی خسروی دیدار و گفت و گو کرد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق، دارای 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه است.
3012/8066

نظر شما