شناسهٔ خبر: 33146419 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور مربی خارجی برای بوکس در هاله‌ای از ابهام

طیق اعلام فدراسیون قرار بر این بود که مربی خارجی برای تیم ملی بوکس حضور پیدا کند که گویا حضور او در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از برکناری اکبر احدی مربی سابق تیم ملی بوکس قرار بر این شد  که فدراسیون بوکس کشورمان برای کسب سهمیه‌ی المپیک ۲۰۲۰ توکیو با یک مربی خارجی قرارداد ببند. پس از عملکرد بسیار ضعیف تیم ملی بوکس در قهرمانی آسیا اردو‌ها تعطیل بود که از اوایل خرداد ماه آغاز شد. البته تیم مربی ندارد و ملی پوشان زیر نظر علیرضا استکی مدیر تیم‌های ملی برگزار می‌شود.

این روز‌های منتهی به المپیک توکیو که نزدیک ۱۱ ماه است روز‌های حیاتی برای بوکس محسوب می‌شود تا با تمرین سهمیه‌ی المپیک را  کسب کنند. اما مسئولان توجه ندارند که چه رویداد بزرگی را پیش رو دارند و تمام کشور‌ها برای بزرگترین رویداد ورزشی سرمایه گذاری‌های بزرگی انجام می‌دهند. فقط صرفا کسب یک یا ۲ سهمیه المپیک کافی نیست چرا که کشور‌های دیگر چنین توانایی‌هایی را دارند. مهمترین اتفاق آن است که اگر یک سهمیه هم برای المپیک کسب شد از آن به خوبی استفاده کنیم و نتایج قابل قبولی در توکیو کسب کنیم.

اکنون زمانی برای از دست دادن فرصت‌ها نیست و باید هر چه زودتر مربی خارجی قول داده را به ایران بیاورند. عده‌ای معتقدند فدراسیون و حامیان مالی برگزیده از پس هزینه‌های مالی مربی خارجی بر نمی‌آیند و عده‌ای دیگر می‌گویند فدراسیون مصمم است تا مربی خارجی را هر چه زودتر به ایران بیاورد.   تاکنون شاهد آن بودیم که اردو‌های تیم ملی از اوایل خرداد آغاز شده است، اما همچنان اثری از مربی خارجی نمی‌بینیم؟ شاید این بار هم مثل دفعات قبل بودجه محدود فدراسیون بر گرفتن تصمیمات مهم تاثیر گذاشته است.

حضور مربی خارجی در ایران بستگ پول فدراسیون دارد

در این راستا علیرضا استکی مدیر تیم ملی بوکس کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: اخبار درباره حضور پیدا نکردن مربی خارجی در ایران جعلی و زائده‌ی فکر است. تنها مرجع اصلی اخبار فدراسیون سایت رسمی فدراسیون بوکس است.   قطعی بودن حضور مربی خارجی بستگی به وضعیت مالی فدراسیون دارد و  اکنون بهترین مربی‌های ایران دور هم جمع شده اند و بر روی تمرینات بازیکنان نظارت دارند.

او در ادامه گفت: تمرینات تیم ملی سفت و سخت در حال برگزاری است و از حضور مربی خارجی استقبال خواهیم کرد. مربی خارجی نمی‌تواند رایگان  کار کند و وقتی بودجه‌ی این مربی تامین شود می‌تواند در ایران حضور پیدا کند. با ۳ یا ۴ حامی مالی در حال صحبت کردن هستیم تا هزینه‌های مالی مربی خارجی را تقبل کنند. حضور مربی خارجی در ایران زمان می‌برد و ما ۴ گزینه  از کشور ازبکستان، قزاقستان، کوبا و وسیه داریم که در حال رایزنی ما آن‌ها هستیم تا بهترین به ایران بیاید.

استکی در پایان عنوان کرد: قرار بر این است که تا آمدن مربی خارجی تیم ملی آمده کنیم تا دیگر زمان بیشتری از دست ندهیم و او در مسابقات قهرمانی کشور گزینه‌های نهایی را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی شانس کسب سهمیه‌ی بوکس در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

مسابقه انتخابی در پایان دور جدید اردوی تیم ملی بوکس

بوکس در المپیک توکیو باقی ماند

انتهای پیام/

آخرین اخبار از بوکس ایران

نظر شما