شناسهٔ خبر: 33146048 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عریقات حکام عرب را با یک پرسش به چالش کشید

دبیر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) حکام عرب را با طرح یک سوال درباره طرح سازش آمریکایی موسوم به "معامله قرن" و نشست منامه به چالش کشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، صائب عریقات دبیر سازمان آزادیبخش فلسطین به مشارکت حکام عرب در نشست بحرین زیر نظر آمریکا برای اعلام طرح سازش آمریکایی "معامله قرن" واکنش نشان داد.

عریقات در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر در اشاره به مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با نشست منامه ، این سوال را مطرح کرد که آیا یک کشور عربی یا غیر عربی می تواند در نشست یا کارگروهی بدون اطلاع و حضور و موافقت (فلسطینی ها) شرکت کند؟

این اظهارات عریقات یک روز بعد از اعلام مخالفت کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با برگزاری نشست منامه و درخواست آن از همه کشورها، هیئت ها و تشکل های سیاسی و اقتصادیِ دعوت شده برای "احترام گذاشتن به موضع اجماعی فلسطینی ها و عدم مشارکت در آن" مطرح شد.

این کمیته تاکید کرد: هدف دولت آمریکا از برگزاری چنین نشست هایی، آغاز اجرای جنبه اقتصادی معامله قرن است.

گروه ها و مردم فلسطین، هدف نهایی معامله قرن را از بین بردن مسئله فلسطین از جمله لغو حق بازگشت پناهندگان فلسطینی ها به سرزمین خود و دادن شهر اشغالی قدس به اشغالگران اسرائیلی در مقابل برخی وعده های اقتصادی می دانند.

انتهای پیام/

نظر شما