شناسهٔ خبر: 33145720 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

فراخوان جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز

صاحب‌خبر -

دبیر شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز (کردستان) گفت: فراخوان ارسال آثار به به این رویداد منتشر شده است و برای هنرمندان شرکت در آن تا 10 مرداد سال جاری فرصت دارند.

هیوا حاج محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره تئاتر کُردی، توجه به زبان و ادبیات کُردی به عنوان پشتوانه ای غنی در راستای تشویق نویسندگان به نگارش متون نمایشی بر اساس اصالت و ارزش های فرهنگی مناطق کُردنشین است.

وی با بیان اینکه جشنوار تئاتر کردی سقز باعث شور و نشاط اجتماعی همراه با ارتقای بینش فرهنگ جامعه می شود افزود: این جشنواره پیوند عامه با مردم و جلب مشارکت آنان به منظور رشد و اعتلای تئاتر در مناطق کردنشین با اجراهای عمومی را ایجاد می کند و بستر مناسبی برای تولید نمایش های کردی است.

حاج محمدی تاکید کرد: هنرمندان مناطق کردنشین می توانند آثار خود را تا پایان وقت اداری ۱۰ مرداد امسال به دبیرخانه شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز ارسال کنند.

وی اضافه کرد: این جشنواره در چهار بخش، نمایش صحنه‌ای، بخش ویژه، بخش خارجی و برنامه های جنبی برگزار می شود که بخش نمایش صحنه ای آن به صورت رقابتی برگزار می شود.

حاج محمدی یادآور شد: به برگزیدگان جشنواره تئاتر کُردی سقز در قسمت های بهترین کارگردانی، نمایشنامه نویسی، بازیگر مرد و زن، طراحی صحنه، طراحی لباس، موسیقی، طراحی نور طراحی پوستر و بروشور و طراحی گریم تندیس و لوح و جایزه تعلق می گیرد.

دبیر شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز بیان کرد: دبیرخانه این جشنواره تمهیدات لازم را برای معرفی چند اثر برگزیده جشنواره شانزدهم به فستیوال های اربیل، دیاربکر، کرکوک و سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق فراهم می سازد.

به گزارش ایرنا، شانزده‌همین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز نیمه دوم آبان ماه امسال در شهرستان سقز برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما