شناسهٔ خبر: 33145197 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

هاشمی عنوان کرد:

نظارت مردمی پایانی بر آشفتگی بازار تجهیزات پزشکی

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس، با بیان اینکه برخی تجهیزات پزشکی تا ۵ برابر افزایش قیمت داشته‌اند از مسئولان مربوطه خواست تا نرخ این اقلام را از طریق رسانه‌ها اعلام کنند تا مردم بر این بازار نظارت داشته باشند.

صاحب‌خبر -

همایون هاشمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تایید انتشار اخباری مبنی بر اینکه دولت برای واردات تجهیزات پزشکی ارز دولتی و نیمایی اختصاص داده ولی به دلیل نبود نظارت موثر این اقلام تا ۴ تا ۵ برابر افزایش قیمت داشته است، گفت: دولت نتوانست نظارت دقیقی بر روند تخصیص ارز دولتی به اقلام اساسی همچون دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشد و همین امر باعث شد که قیمت‌گذاری‌ها در این حوزه مشمول یک سری انحرافات شود.

نبود نظارت باعث قیمت‌گذاری خودسرانه تجهیزات پزشکی توسط بازرگانان شده است

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقتی نظارت وجود نداشته باشد بازرگانان و فروشندگان تجهیزات پزشکی به طور خودسرانه در این حوزه قیمت‌گذاری می‌کنند و باعث می‌شود این اقلام با قیمت گزافی به دست مصرف‌کننده برسد.

وی در ارائه راهکار برای ممانعت از افزایش نرخ تجهیزات پزشکی که با ارز دولتی وارد می‌شوند، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های متولی در حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی باید با ستاد تنظیم بازار و سازمان‌های نظارتی هماهنگ شوند و نرخ اقلام را از طریق رسانه‌ها اعلام کنند تا به این روش مردم بر این حوزه نظارت داشته باشند و اجناس گران قیمت را خریداری نکنند.

افزایش نرخ تجهیزات پزشکی بر میزان دریافتی بیمارستان‌ها اثرگذار بوده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: تاکنون بسیاری از تجهیزات پزشکی بیش از 5 برابر افزایش قیمت داشته‌اند که بر میزان دریافتی بیمارستان‌ها هم اثرگذار بوده و پدیده زیرمیزی پزشکان را نیز پر رنگ تر کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: اخباری رسیده مبنی بر اینکه بیمارستان‌ها در زمان ترخیص بیماران دو تا صورتحساب یکی واقعی و دیگری صوری بوده که برای ارائه به بیمه‌ها صادر می‌شود و بیماران را متضرر می‌کند.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این وضعیت، مردم را با مشکلات جدی مواجه کرده و تنها یک عده افراد سودجو با سوءاستفاده از بازار سیاهی که برای تجهیزات پزشکی ایجاد شده، سود می‌برند./

پایان پیام

نظر شما