شناسهٔ خبر: 33145147 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

علیزاده مطرح کرد:

قولنامه‌های دستی پدیده‌ای برای جولان سوداگران بازار خودرو و مسکن

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حرکت به سمت الکترونیکی شدن معاملات و حذف قولنامه‌های دستی، گفت: با این روش داخل یک نمایشگاه خودرو یک وسیله نقلیه به صورت صوری بین ۳ یا ۴ دلال رد و بدل می‌شود و هر کدام از این خرید و فروش‌ها سودی می‌برند و قیمت‌‎ها جابه‌جا می‌شود.

صاحب‌خبر -

رضا علیزاده نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت یکی از راهکارهای مهم برای کنترل بازار خودرو را الکترونیکی شدن ثبت معاملات خودرو برشمرد و گفت: الکترونیکی شدن معاملات خودرو طرحی است که سال‌ها در انتظار اخذ مجوزهای لازم به ویژه از سوی نهادهای نظارتی و نیروی انتظامی است.

بعضاً داخل یک نمایشگاه یک خودرو به صورت صوری بین 3 یا 4 دلال رد و بدل می‌شود و هر کدام از این خرید و فروش‌ها سودی می‌برند

نماینده مردم وزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دیر یا زود باید به سمت ثبت الکترونیکی معاملات خودرو خودرو حرکت کنیم، افزود: خرید و فروش با قولنامه‌های دستی یکی از راهکارهایی است که دلالان همواره به دنبال آن بوده‌اند چراکه هیچ گونه نظارتی بر این موضوع وجود ندارد.

وی ادامه داد: بعضاً داخل یک نمایشگاه یک خودرو به صورت صوری بین 3 یا 4 دلال رد و بدل می‌شود و هر کدام از این خرید و فروش‌ها سودی می‌برند و حتی این نوع واسطه گری‌ها در بازار مسکن نیز دیده می‌‎شود به همین جهت ضرورت دارد پلیس وارد این عرصه شده و با صدور مجوزهای لازم برای الکترونیکی شدن معاملات به این جولان این سوداگران بازار مسکن و خودرو پایان دهد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه برخی به دنبال تنش و آشفتگی در بازار مسکن و خودرو هستند و این قولنامه‌های دستی به آن‌ها کمک می‌کند، گفت: در این مسیر توده مردم آسیب می‎بینند و هرگز نباید اجازه داد که فشار به دوش مردم باشد.

الکترونیکی شدن معاملات خودرو از طریق کمیسیون‌های تخصصی مجلس دنبال می‌شود

علیزاده یادآور شد: الکترونیکی شدن معاملات خودرو را از طریق کمیسیون‌های تخصصی مجلس دنبال خواهیم کرد و با دعوت از پلیس راهور و دستگاه‌های نظارتی در این ارتباط خواستار اجرای طرح الکترونیکی شدن معاملات در حوزه خودرو خواهیم شد. حرکت در این مسیر در زمینه معاملات خودرو می‌‎تواند الگویی نیز برای بازار مسکن نیز در آینده‌ای نزدیک باشد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفاف سازی در این حوزه و نظارت برای کنترل بازار یکی دیگر از آثار مثبت اجرای طرح الکترونیکی شدن معاملات خودرو است، گفت: البته در این زمینه دفترخانه‌های و راهنمایی و رانندگی بحث‌ها و استدلال‌هایی دارند که باید با پرهیز از پیچیدگی بروکراسی‌های اداری معاملات خودرو را باید در یک مرحله و به صورت الکترونیکی انجام دهیم./

پایان پیام

نظر شما