شناسهٔ خبر: 33142632 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ترامپ: دنبال تغییر نظام ایران نیستیم

باشگاه خبرنگاران نوشت:رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن، از تمایل او برای استفاده از روابط خوب با جمهوری اسلامی ایران جهت برقراری گفت‌وگوی احتمالی بین واشنگتن و تهران استقبال کرد.

صاحب‌خبر -
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز (دوشنبه) از تمایل «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن برای میانجی‌گری بین ایران و آمریکا جهت کاهش تنش‌ها در منطقه حمایت کرد.

ترامپ در گفتگو با خبرنگاران حین دیدار با آبه در توکیو، گفت: «می‌دانم که آقای نخست‌وزیر و کشور ژاپن روابط بسیار خوبی با ایران دارند، پس منتظر می‌مانیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد».

وی درباره سفر احتمالی نخست‌وزیر ژاپن به ایران نیز تصریح کرد: «آقای نخست‌وزیر درباره آن با من صحبت کرده و من معتقدم که ایران نیز می‌خواهد صحبت کند. اگر آن‌ها بخواهند صحبت کنند، ما نیز خواستار گفتگو هستیم. خواهیم دید که چه می‌شود... کسی نمی‌خواهد شاهد وقوع اتفاقات بد باشد، مخصوصا من».

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر ژاپن سپس به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. آبه شینزو در پاسخ به سوالی درباره روابط ژاپن با کره‌شمالی و مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای آمریکا با این کشور توضیح داد: «احساس می‌کنم که باید بدون هیچ پیش‌شرطی با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی دیدار کنم».

آبه همچنین افزود: «رئیس‌جمهور ترامپ به من وعده داد با قوت از تلاش‌های من حمایت می‌کند... باید مشکل ربوده‌شده‌ها حل شود».

ترامپ نیز در پاسخ به این سوال با بیان اینکه پرتاب موشک‌های کوتاه‌برد کره شمالی را نقض تعهدات این کشور نمی‌داند، گفت: «کیم به‌دنبال ساخت ملتی با قدرت اقتصادی عظیم است... کیم به‌دنبال ساخت ملتی با قدرت اقتصادی عظیم است. البته با (سلاح) هسته‌ای چنین اتفاقی نمی‌افتد. فقط اتفاقات بد رخ می‌دهد».

وی با «مردی بسیار باهوش» خواندن رهبر کره شمالی، ادامه داد: «او باید تصمیم بگیرد، من عجله‌ای ندارم. تحریم‌ها سرجایشان هستند، گروگان‌هایمان را پس گرفتیم... و مهمتر از همه هیچ آزمایش اتمی طی دو سال اخیر انجام نشده است».
1717

نظر شما