شناسهٔ خبر: 33142506 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ترامپ: اگر تهران بخواهد، ما آماده مذاکره هستیم

رئیس جمهور آمریکا گفت اگر ایران آمادگی مذاکره داشته باشد، واشنگتن نیز آماده مذاکره به این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد واشنگتن به دنبال تغییر نظام در ایران نیست.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن که در توکیو برگزار شد گفت: ما به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم بلکه به دنبال خلع سلاح هسته ای این کشوریم.

ترامپ که برای سفری ۴ روزه در ژاپن به سر می برد با اشاره به روابط خوب ایران و ژاپن گفت: منتظر می مانیم تا ببینم چه پیش می آید.

شینزو آبه نیز از لزوم مذاکره با کره شمالی برای حل بحران در شبه جزیره کره و تمایل خود برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر این کشور سخن گفت.

وی همچنین از تلاش ژاپن برای میانجیگری بین ایران و آمریکا خبر داد و تاکید کرد کشورش برای صلح و امنیت در منطقه از هیچ کوششی دریغ نمی کند که این سخنان با استقبال رئیس جمهور آمریکا مواجه شد.

در ادامه این نشست ترامپ با اشاره به پتانسیل اقتصادی ایران مدعی شد: ایران می تواند به عرصه بین المللی بازگردد و این شانس را دارد که کشوری بزرگ باشد.

وی با وجود تشدید سیاست های خصمانه دولت خود علیه ایران مدعی شد که واشنگتن به دنبال مذاکره با ایران است.

ترامپ افزود: نخست وزیر در گفتگویی که داشتیم در مورد این که ایران آماده مذاکره است سخن گفت و من بر این باورم که ایران چنین تمایلی دارد.

به گفته وی اگر تهران آماده مذاکره باشد، واشنگتن نیز آمادگی مذاکره را دارد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: منتظر می مانیم ببینم چه رخ خواهد داد. هیچ کسی نمی خواهد که حادثه بدی رخ دهد، به ویژه من.

این در حالی است که به گفته کارشناسان، آمریکا با اعزام ناوها و افزایش نظامیانش در منطقه موجب افزایش تنش ها با ایران شده است.

نظر شما