شناسهٔ خبر: 33141974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

با توصیه پدر

زورگیر «چاقو به دست» خودش را تسلیم قانون کرد

پدر یکی از دو گوشی‌قاپ خشن که در شهرمشهد سرقت‌های متعددی را رقم زده بود پس از آنکه در جریان سرقت‌های فرزندش قرار گرفت او را به پلیس تحویل داد.

صاحب‌خبر -

چند روز پیش بود که یکی از ساکنان بلوار هاشمیه مشهد با ۱۱۰ تماس گرفت و مدعی شد که دو سارق موتور سوار پس از مجروح کردنش با سلاح سرد، اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهش کرده‌اند.

با اعلام وقوع سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه به اپراتور پلیس، مأموران به سرعت به محل اعزام و لحظاتی بعد در حوالی خیابان هاشمیه ۳۰ حاضر شدند. مالباخته که شانه‌اش دچار جراحت بود به مأموران مراجعه و بدون معطلی شروع به تشریح نحوه سرقت کرد و گفت: جلوی مغازه‌ای ایستاده بودم که یک دستگاه موتورسیکلت چند متری من توقف کرد و ترک نشین موتور پیاده و درحالی که چاقو همراه داشت به سمت من حمله‌ور و در یک چشم به هم زدن گوشی ۱۰ میلیون تومانی‌ام را از دستم چنگ زد و پا به فرار گذاشت. او بر ترک موتور پرید و همراه با همدستش با سرعت فرار کردند. اما کمی جلوتر از محل سرقت کنترل موتور از دست راکب آن خارج و با یک دستگاه خودرو تیبا که از روبه رو می‌آمد برخورد کرد و هر دو نقش بر زمین شدند. با دیدن این صحنه به سمت آن‌ها دویدم تا شاید بتوانم گوشی‌ام را پس بگیرم که یکی از سارقان به محض دیدنم از جا بلند شد و با چاقو به سمتم حمله‌ور، ضربه‌ای به سر شانه‌ام زد و من هم از ترس فرار کردم.

آن‌ها برای آنکه بتوانند هرطور شده از محل متواری شوند به سراغ یک دستگاه موتورسیکلت دیگر رفتند که همان‌جا پارک شده بود و تصور می‌کنم متعلق به یک پیک موتوری بود که او را هم  سرقت و فرار کردند.

با ثبت اظهارات متهم و انتقال موتورسیکلت سارقان به مقرپلیس، اقدامات پلیسی برای شناسایی هویت مالک موتورسیکلت در دستور کار قرار گرفت. از سوی دیگر شاکی پرونده به دادسرای ناحیه ۲ هدایت و پس از آن شکایتش در شعبه ۲۰۳ مورد رسیدگی قرارگرفت.

 پدری که پسرش را تحویل قانون داد

از این ماجرا دو روز گذشته بود که مرد میانسالی همراه فرزندش با مراجعه به کلانتری نجفی به مأموران گفت: پسرش چند روز پیش یک فقره گوشی قاپی انجام داده و حالا عذاب وجدان گرفته است. در ادامه پدر متهم گوشی سرقت شده را هم تحویل داد. همچنین آن‌ها هویت دیگر سارق خشن را لو دادند و موتورسیکلت سرقت شده را که با خود به کلانتری آورده بودند، تحویل قانون دادند.

این ماجرا به اطلاع مقام قضایی رسید و در پی آن دستور دستگیری نفر دوم هم صادر شد.

 دستگیری عامل اصلی و شناسایی چند شاکی

درادامه پرونده به اداره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی استان ارسال شد. از همین رو کارآگاه «نوری» زورگیر ۱۷ ساله را مورد بازجویی قرار داد و در پی این اقدام توانست محل اختفای متهم دیگر پرونده را که متواری شده بود شناسایی و وی را در حالی در حوالی خواجه ربیع دستگیر کند که با خود یک قبضه سلاح سرد به همراه داشت.

از همین رو متهمان به سرعت به مقر پلیس منتقل و مورد بازجویی قرار گرفته و مشخص شد که آن‌ها دست به چندین فقره گوشی قاپی با سلاح سرد در سطح شهر زده‌اند.

این گونه بود که حدود چهار شاکی شناسایی و به پلیس آگاهی دعوت شدند. درحالی که مالباخته‌ها هر دو زورگیر را شناسایی کردند، یکی از سارقان اعتراف کرد گوشی‌های سرقتی را در مقابل باغ خواجه ربیع به افراد معلوم الحال فروخته است.

در ادامه متهمان به کانون اصلاح و تربیت اعزام شدند تا دیگر مراحل انتظامی و قضایی پرونده نیز طی شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

نظر شما