شناسهٔ خبر: 33141947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشریح موانع تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از زبان دین پرست

نمایندگی خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: 185 پروژه در خراسان رضوی به صورت نیمه‌تمام است که باید به بخش‌های خصوصی واگذار شود، اما مشکلاتی مانند نرخ بالا، مقاومت دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از جمله مشکلاتی است که باید رفع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا-، بابک دین پرست در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در محل دفتر استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال 98 بیش از 37 هزار واحد تولیدی موفق به جذب حدود 25 هزار میلیارد شدند. بیکاری در سال 97 به رقم 12 درصد رسید که خراسان رضوی در سال گذشته در آمار خود 0.5 درصد کاهش داشته است. با وجود کاهش نرخ بیکاری در خراسان رضوی، این استان یک واحد در جذب مشارکت اقتصادی ناموفق بوده است که امیدواریم با بررسی‌ها و کارهای کارشناسی این نرخ افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: بیشترین کاهش نرخ بیکاری در استان‌های کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، سیستان و بلوچستان و همدان بوده که همدان کمترین میزان بیکاری را دارد. نرخ مشکارکت اقتصادی نیز از دیگر ملاک‌های مورد توجه است. در سال 96 حدود 40 درصد و در سال 97 این رقم به 44 درصد افزایش داشته است. هدف‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار خارجی، در سطح کلان کشوری 15 میلیارد دلار بوده که خراسان رضوی بیشترین طرح‌های سرمایه‌گذاری را با 37 طرح و ارزش مالی 157 میلیون یورو داشته است.

وی اضافه کرد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بخش مهمی است که سبب تبادل نظر دولت و بخش خصوصی می‌شود و از توان بالایی برخوردار است زیرا قانون دارد و دولت نیز موکلف است تا یک ماه مصوبات این شورا را تعیین و تکلیف کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور عنوان کرد: در خراسان رضوی 75 واحد نزدیک به مرحله مشکل با 10 هزار نفر اشتغال وجود دارد و 10 واحد تولیدی نیز با 2 هزار نفر اشتغال به مرحله بحران رسیده‌اند که باید برای جلوگیری از تعطیلی آنان کاری انجام داد. 163 واحد تولیدی توسط بانک‌های خراسان رضوی تملیک شده است  و مراقبت از واحدهای بحرانی و مشکل‌دار، تلاش برای تکمیل واحدهای تولیدی شهرستان‌ها و واگذاری طرح‌های عمرانی و دولتی به بخش‌های خصوصی از تلاش‌هایی است که باید توسط فرمانداران پیگیری شود.

وی ادامه داد: 185 پروژه در خراسان رضوی به صورت نیمه‌تمام است که باید به بخش‌های خصوصی واگذار شود، اما مشکلاتی مانند نرخ بالا، مقاومت دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از جمله مشکلاتی است که باید رفع شود.

در ادامه این مراسم علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: ما کار خود را با نیت وقف خدمت آغاز و به دنبال آن سعی کردیم یک همگرایی و همدلی را در استان خراسان رضوی ایجاد کنیم.خوشبختانه تا به امروز مثلث اقتصادی و فرهنگی استان کاملا اجرایی شده و سیاست‌های استان را در محضر ائمه جمعه و آیت‌الله علم‌الهدی مطرح کردیم که جا دارد از ائمه جمعه و نمایندگان استان خراسان تشکر کنم زیرا همراهی بسیار خوبی را با ما  دارند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: کار جدیدی که آغاز کرده‌ایم، تشکیل نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی است که کاری بسیار جدید است و مدیریت توسعه استان را توسط بخش غیر دولتی برعهده گرفته است.

انتهای پیام

نظر شما