شناسهٔ خبر: 33141873 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

کری‌خوانی برانکو برای کی‌روش

خبر آنلاین : برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس می‌گوید کارنامه او و کی‌روش را بررسی کنید و ببینید کدام یک موفق‌تر بوده‌اند؟

صاحب‌خبر -

 پرسپولیس برای سومین سال پیاپی با برانکو به قهرمانی لیگ برتر رسید تا سرخپوشان تهرانی رکورد خارق العاده ای از خود ثبت کنند. پس از درخشش برانکو در پرسپولیس و رفتن کی روش از تیم ملی، گمانه زنی هایی از حضور او روی نیمکت تیم ملی می شد اما مارک ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد. برانکو در گفت و گو با فارس درباره اینکه او نتوانست روی نیمکت تیم ملی بشیند گفت:« من نمی‌دانم چه جوابی به این حرف بدهم اما من با پرسپولیس قرارداد امضا کردم و این در حالی است که پیش از آغاز جام جهانی این قرارداد تمدید شد. قرارداد من دو ساله تمدید شد و این در حالی است که قرارداد کی‌روش هم با تیم ملی ایران تمام می‌شود. حالا شاید در این بین برخی‌ها طرفدار من بودند و شاید عده‌ای هم مخالف من بودند اما من خودم را درگیر این مسائل نکردم. من سرمربی تیم ملی بوده‌ام و خیلی هم به آن دورانی که داشتم افتخار می‌کنم. من در تیم ملی ایران بهترین نتایج تاریخ را گرفتم. الان علاقه‌مند هستم در باشگاه کارم را دنبال کنم. من با تیم ایران در بازی‌های بوسان قهرمان آسیا شدم، در جام ملت‌های آسیا در چین با ناداوری به مقام سوم رسیدیم و صعود مستقیم به عنوان تیم اول به جام جهانی ۲۰۰۶ داشتیم آن هم در حالی که رقابت بسیار سختی در گروه ما بود برای همین به نتایجی که با تیم ایران گرفتم افتخار می‌کنم و حالا نمی‌خواهم به قهرمانی در رقابت‌های غرب آسیا اشاره کنم.»

برانکو همچنین درباره اینکه او موفق تر بوده یا کی روش گفت:«  کرواسی کشور کوچکی است اما در ورزش موفقیت‌های بزرگی به دست آورده است. ما در کرواسی جزئی از کشور یوگسلاوی سابق بودیم و نه از نظر سیاسی و نه جغرافیایی به اروپای شرقی و حتی اروپای غربی هم تعلق نداشتیم، ما در اروپای مرکزی محسوب می‌شویم. من در لیگ یوگسلاوی سابق بازی می‌کردم که جزو ۵ تیم برتر اروپایی بود. فوتبال حرفه‌ای در یوگسلاوی از ۶۰ سال قبل آغاز شد. سابقه فوتبال و مربی‌گری حرفه‌ای در یوگسلاوی هم از حدود ۶۰ سال قبل آغاز شد. کرواسی هم تعداد زیادی فوتبالیست در همان یوگسلاوی سابق به فوتبال معرفی کرده است به طوری که چایکوفسکی را می‌توان بنیانگذار بایرن‌مونیخ عنوان کرد. زبتس هم هامبورگ را پایه‌گذاری کرد. فوتبال آلمان را یوگسلاوها رشد دادند. میلانیچ در رئال مادرید کار می‌کرد، ایویچ در آژاکس، اتلتیکومادرید، اندرلخت،پاری‌سن‌ژرمن و گالاتاسرای حضور داشت و ... همگی تأثیرگذار بودند. مهمترین موفقیت‌های فوتبالی در ایران هم با مربیان یوگسلاو و کروات به دست آمد. شاید من اشتباه کنم اما از مرحوم رایکوف بگیرید تا استانکو، ایویچ، بلاژوویچ، فرانچیچ، خودم، بگوویچ، بوناچیچ و ... همگی در ایران موفق بودند. حالا شما مربی خارجی و حتی پرتغالی به من معرفی کنید که این همه موفقیت داشته باشد. دو سال قبل دالیچ قهرمان امارات بود، قهرمان ایران من بودم، قهرمان کویت استانکوویچ بود، فقط در عربستان هیچ مربی کروات حضور نداشت و قهرمان نشد.لکو در بلژیک قهرمان شد، یک مربی کروات در مولداوی به قهرمانی رسید و ... و می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت به همه این مسائل برسید. در مقایسه با کی روش هم موفقیت‌های من و او را بشمارید؛ ببینید آیا من موفق‌تر بودم یا او؟ کی‌روش 7 سال در ایران بود و نتایج او را بشمارید. او در پرتغال سرمربی بود در حالی که بازیکنانی مثل رونالدو، فیگو و .. در آن بازی حضور داشتند اما او هیچ موفقیتی نداشت، با تیم ملی ایران چه کار کرد؟ »

 

نظر شما