شناسهٔ خبر: 33141699 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

ابوالقاسم‌زاده، جانباز دفاع مقدس؛

تنها رمز عملیات آزادسازی خرمشهر، خدا بود

جانباز جنگ تحمیلی گفت: سوم خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی، روز مقاومت، ایثار و پیروزی ملت بزرگ ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، حاج حسین ابوالقاسم‌زاده، جانباز جنگ تحمیلی و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، در نشست سوم خرداد با عنوان «مقاومت، ایثار و پیروزی» و مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی حوزه صیاد شیرازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، اظهار کرد: مقاومت و از خودگذشتگی ملت غیور ایران در آزادسازی خرمشهر، شهر خونین، 34 روز طول کشید و در این مدت مردم از زن و مرد، پیر، جوان و نوجوانان در جنگ های خیابانی و تن به تن حضور داشتند.

ابوالقاسم‌زاده با اشاره به برهم ریختن نقشه ها و توطئه های دشمن در این 34 روز بیان کرد: ارتش عراق به همراه تمامی مستشارانش اعم از نیروهای نظامی و غیرنظامی کشورهای تحت حمایت خود، هم‌قسم شده بودند تا در عرض چند روز خرمشهر را تصرف کنند.

وی افزود: یکی از یادگاران آن عملیات، شهید حسین فهمیده بود که نام خود را در تاریخ ثبت و جاودانه کرد. او آگاهانه و عالمانه دست به یک حرکت تاریخی زد و با منفجر کردن تانک دشمن، آنها را به تعجب فرو برد و با این اقدام، دو روز مقاومت را عقب انداخت.

جانباز جنگ تحمیلی با بیان اینکه، هم اکنون به قطره‌ای از دریای فضائل حضرت امام خمینی (ره) برای نسل سوم امروز پرداخته نشده، گفت: حضرت امام، محبوب دل‌ها و یار مظلومان و مستضعفان بود و همیشه با خدای خود خلوت می کرد و با درایت و فرماندهی ایشان، عملیات خرمشهر با موفقیت به انجام رسید و آزاد شد.

از برجسته ترین راویان جنگ کشور در اردوهای دانشجویی با تأکید بر اینکه، مردم این مرز و بوم با جان خود در مقابل دشمن بعثی دیوار کشیدند، ادامه داد: این مردم همیشه در صحنه هیچ وقت نگذاشتند ذره ای از خاک سرزمین‌مان به دست دشمنان قسم‌‌خورده بیفتد و جوانان آن روز، جان های خود را سپر بلا قرارد دادند تا شهر خونین آزاد شود.

ابوالقاسم‌زاده خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات کشور ما در هشت سال دفاع مقدس این بود که به بایدها دست نزد و کل جنگ را نیروهای جوان در قالب بسیج تشکیل داد. فتح خرمشهر در تاریخ جنگ ایران و عراق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سخنران مراسم، تعداد نیروهای ایران در فتح خرمشهر در مقابل عراق را یک به هزار عنوان کرد و گفت: در عملیات آزادسازی خرمشهر، جمهوری اسلامی ایران، تعداد 19 هزار از نیروهای بعثی عراقی را به اسارت گرفت و 16 هزار نفر هم از آنها کشته شدند.

ابوالقاسم‌زاده بیان کرد: تنها رمز عملیات آزادسازی خرمشهر، خدا بود. عنایات خدواند متعال شامل حال ما بوده و به برکت درایت عالمانه رهبر کبیر انقلاب، توانستیم دشمنان را به زانو درآوریم.

به گزارش ایسکانیوز، در پایان مراسم، ضمن تقدیر از زحمات علی محمدی، علیرضا صالحی به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی حوزه شهید صیاد شیرازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه معرفی شد.

مراسم نشست سوم خرداد با عنوان «مقاومت، ایثار و پیروزی» و مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی حوزه صیاد شیرازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، با حضور جمعی از دانشجویان، حبیب‌اله خدابنده معاون دانشجویی و فرهنگی، احمد غفاری مدیر فرهنگی دانشگاه، شهرام موسوی معاون آموزشکده فنی و حرفه ای سما، سرهنگ پاسدار اصغر مسلمی مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان و جمعی از کارکنان در محل اتاق اجلاس ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد.

انتهای پیام/

168 / 167

نظر شما