شناسهٔ خبر: 33139849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سهم ۲۰ درصدی صنایع و معادن از صادرات غیرنفتی کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پارسال حدود ۹ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی کشور مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی بود که افزون بر ۲۰ درصد صادرات کشور را شامل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه معدن فارس در شیراز، گفت: پارسال افزون بر ۹ میلیارد دلار از مجموع حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی کشور مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی بود که این رقم قابل توجهی است که افزون بر ۲۰ درصد صادرات کشور را شامل می‌شود.

غریب پور اظهار کرد: در بعد اشتغال هم بیش از ۷۰۰ هزار نفر به شکل مستقیم و حدود دو میلیون نفر هم به صورت غیر مستقیم در بخش معدن و صنایع معدنی امر معاش می کنند.

وی افزود: معادن استان فارس عموما معادن غیر فلزی است و لازم است تا تحقیقات سرمایه گزاری و اکتشافات بیشتری صورت گیرد و از صنایع مرتبط با معادن و معادن کوچک به صورت ویژه حمایت شود تا معادن فارس رونق دوچندان گیرد.

غریب پور ادامه داد: در منطقه ویژه اقتصادی لامرد زیر ساخت‌های معینی فراوانی فراهم شده و حتی از خلیح فارس در حال انتقال آب به این منطقه هستیم تا رشد صادرات و صنایع مرتبط با معادن افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: معادن سنگ‌های تزئینی و خاک نسوز در استان فارس باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و با تشکیل کارگروهی از معدن داران و فعلان معادن با ایمیدرو قدم‌های مثبتی برای برطرف کردن مشکلات و حمایت از معادن غیر فلزی فارس برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/م

جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه معدن فارس

برچسب‌ها:

نظر شما