شناسهٔ خبر: 33139826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرزند برومند مرحوم شیخ احمد کافی:

وضع بازار و حجاب مناسب شأن جامعه اسلامی نیست/عامل به علی(ع) باشیم

حجت الاسلام والمسلمین کافی با اشاره به اینکه وضع بازار، سواحل، حجاب و ... شایسته جامعه اسلامی و مناسب شأن جامعه مسلمان و مسلمانی نیست، گفت: عملا باید تابع علی(علیه السلام) بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،حجت الاسلام‌ والمسلمین «محسن کافی» در جمع شب زنده داران قدر بیست و یکم ماه رمضان در مصلی امام خمینی(رحمت الله علیه) مرکز مازندران با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از منابر و مناقب حق اهل بیت ادا نمی شود، اظهار کرد: مناظره علمی یکی از بهترین اعمال در دورهمنشینی مومنین و مسلمین بشمار می رود.

 

خطیب توانای حوزه ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه اکثر جمعیت حاضر در احیای شب بیست و یکم رمضان امسال را جوانان تشکیل دادند  مباحث مطروحه نتیجه عملی و اخلاقی داشته و به جا و به موقع بکار بسته شود.

 

وی با اشاره به پرسش جابربن انصاری از رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) پیامون اینکه باشرافت ترین فرد و موجود در عالم خلقت کیست و چیست، افزود: مطابق روایات متعدد، باشرافت ترین خلق در عالم، خاتم انبیا محمد مصطفی(صلی الله علیه وآله وسلم) و با ارزش ترین چیز هم قرآن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین کافی ادامه داد: به فرموده پیغمبراسلام«اگر خدا قرآن را کف دست کسی بگذارد و تمام مخلوقات خدا را در کف دست فرد دیگری بگذارد و آنگاه کسی که قرآن دارد فکر کند شخصی که تمام مخلوقات را دارد ثروتمند تر است اشتباه کرده است چرا که برترین اشیا در عالم، قرآن است.

 

وی به اتفاق نظر علمای شیعه و اهل سنت درخصوص تایید روایت «عَلِیٌّ مَعَ الْقُرْآنِ وَ الْقُرْآنُ مَعَ عَلِی لَا یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْض‏»؛ «علی با قرآن است و قرآن با علی است و آن دو از یکدیگر جدا نخواهند شد تا در کنار حوض به من برسند»اشاره کرد و گفت: اگر بخواهید قطار اسلام به هدف برسد بین عمل به قرآن و علی(علیه السلام) فاصله نباید باشد.

 

به گفته این خطیب توانا تمام علوم نهفته در قرآن در سینه علی(علیه السلام) هم نهفته است.

 

وی اضافه کرد: امام صادق(علیه السلام) فرمودند: هرچه مردم تا قیامت نیاز دارند در قرآن وجود دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین کافی با بیان اینکه علی(علیه السلام) عین پیغمبراسلام است، تصریح کرد: اینها فقط ماموریت هایشان متفاوت بوده یکی نبی یکی وصی؛  هرصفتی که قرآن از پیغمبر وصف کرده در علی نیز است.

 

وی با بیان اینکه هر وظیفه نسبت به قرآن و پیامبر داریم نسبت به علی(علیه السلام) نیز همان وظیفه را داریم، خاطرنشان کرد: قرآن نباید لب طاقچه ها باشد و فقط شب قدر بالای سر باشد؛ نباید در بازار و مراسم عروسی و وضع حجاب و... قرآن زیر پا باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین کافی خطاب به مردم و شب زنده داران قدر امسال گفت: حجاب را به خاطر مصلحت خود و جامعه رعایت کنید هرچند که زیبایی آرایش را می پسندید.

 

وی افزود: اینگونه شایسته نیست هر جای دین را پسندید اجرا کنید و آنچه را نمی پسندید را اجرا نکنید. بعضی ها خود را از مراجع برتر می دانند؛ ۹۰سال عمر و علم یک مرجع را زیر سوال می برید و قبول ندارید که برخی آهنگ ها و تصاویر نباید شنیده و دیده شوند اگر اینطور باشید حق علی (علیه السلام) را به جا نیاوردید.

 

این خطیب توانای حوزه با اشاره به اینکه وضع بازار، سواحل، حجاب و ... شایسته جامعه اسلامی و مناسب شأن جامعه مسلمان و مسلمانی نیست، گفت: عملا باید تابع علی(علیه السلام) بود.

 

وی از شیعیان امیرالمومنین علی (علیه السلام) خواست نگذارند خطبه های این امام همام زیر پا ها بیافتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین کافی برلزوم تربیت دینی کودکان و نونهالان مطابق با تربیت علی(علیه السلام) تاکید کرد.

 

نظر شما