شناسهٔ خبر: 33139810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وصیت‌نامه روحانی شهید «عبدالکریم ملکی»؛

تنها راه رهایی، پذیرفتن اسلام و پیاده کردن آن در جامعه است

روحانی شهید «عبدالکریم ملکی» در قسمتی از وصیت‌نامه خود نوشته است: به شما سفارش می‌کنم که تنها راه رهایی، پذیرفتن اسلام و پیاده کردن آن در جامعه است.

صاحب‌خبر -

تنها  راه رهایی ، پذیرفتن  اسلام  و پیاده کردن آن در جامعه می باشد ////////////سالگرد شهادتش می باشدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، روحانی شهید «عبدالکریم ملکی» در سال 1339 در روستای «دلو» از توابع حسن آباد شهرستان اسلام آباد غرب به دنیا آمد؛ روستایی که پس از شهادت او به نام شهید ملکی تغییر نام داد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به زادگاهش بازگشت و از نخستین کسانی بود که برای تشکیل کمیته انقلاب اسلامی، اسلام آباد غرب اقدام کرد.

شهید مدتی به عنوان مربی تربیتی در آموزش و پرورش خدمت کرد و با تشکیل سپاه به آن نهاد مقدس پیوست. شایستگی او موجب شد تا فرماندهی سپاه کرند غرب (دالاهو) و سپاه صحنه را به او واگذار کنند.

شهید ملکی در 18 آذر 1360 در عملیات «مطلع الفجر» که در «تنگ کورک» شهرستان گیلان‌غرب انجام شد به وسیله خمپاره بعثی ها به شهادت رسید و بنا بر وصیت خود در بهشت زهرای تهران در کنار مزار 72 تن به خاک سپرده شد.

وصیت نامه روحانی شهید «عبدالکریم ملکی»

«ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی. فیا سیوف خذینی» لبیک 

اکنون که عازم جبهه می باشم، امیدوارم با مرگم بتوانم خدمتی به اسلام عزیز کرده باشم زیرا در زمان حیات نتوانستم آن چنان که باید و شاید خدمت کنم. از خدا می خواهم  که این توفیق را عنایت کند، چون شهادت زیر بنای رشد انسانی  می باشد و اساسی ترین  مساله در اسلام  شهادت است که نصیب هر کس نمی شود  الا این که مخلص شود. امید است که ما مخلصین خدا باشیم ضمنا سفارشاتی در خاتمه به عرض می رسد که عبارت است از حفظ وحدت و انسجام کامل بر علیه تمامی قدرت های برزگ و فاسد و نوکرانشان، به اهتزاز در آوردن پرچم پر بار و پر ثمر «لا اله الا الله» به رهبری بزرگ مرد تاریخ، امام خمینی.

مساله دیگر که باید تذکر داده شود این است که فاتحه خوانی که به طریق طاغوتی انجام می گیرد، حالت روحانی خود را از دست داده و حالتی تجملاتی به خود می گیرد (و این گونه) ممنوع شود.

اما وصیتی به همسر و یگانه فرزندم حمزه، این است که به تو سفارش می کنم همچون حمزه سید الشهدا، عموی پیامبر، رسالت عظیمی  که بر دوش  پدر بود؛ اکنون به عهده توست که تا آن جایی که اسلام از تو مسئولیت می خواهد ادا کنید و به شما سفارش می کنم  که تنها  راه رهایی، پذیرفتن اسلام و پیاده کردن آن در جامعه می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما