شناسهٔ خبر: 33139781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان

بازرسی کار موثر از نشانه های اقتصاد موفق است

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بازرسی کار موثر و کارآمد، یکی از نشانه های ضروری هر دولت مترقی و اقتصاد موفق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمدرضا یوسفی شامگاه یکشنبه در جلسه هم اندیشی بازرسان کار استان به منظور بررسی مسائل و مشکلات موجود در اداره بازرسی کار به ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه پرداخت و عنوان کرد: نظارت مستمر برای کاهش حوادث ناشی از کار ضمن رعایت اجرای صحیح قوانین و مقررات از وظایف اصلی بازرسین کار است.

 وی با اشاره به اینکه بازرسین چه در ارتباط با کارفرما و چه کارگر نقش هدایتگر و ارتقا دهنده دارند گفت: بازرسی کار  وظیفه و مسئولیتی سنگین است و همکاری نزدیک بین بازرسان کار، کارگران و کارفرمایان می تواند در اجرای قوانین کار و اعمال آن در کارگاه ها و بررسی مشکلات و ارائه راهکار به منظور بهبود شرایط کار و اطلاع رسانی در خصوص توجه به الزامات قانونی، محقق شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود:  پیشگیری از حوادث و پیروی از آئین نامه های قانونی یک هدف نهایی در بازرسی کار است  به همین منظور رسیدگی به حوادث ناشی از کار در کارگاه های مشمول و تجزیه و تحلیل عمومی و آماری این گونه موارد ضروری است.  
یوسفی  ادامه داد: باید بازرسی به صورت مستمر، همراه با تذکر اشکالات و معایب و نواقص و در صورت لزوم تقاضای تعقیب متخلفان در مراجع صالح انجام گیرد.
وی با بیان این که بازرسی کار موثر و کارآمد ازنشانه های ضروری دولت مترقی و اقتصاد موفق است افزود: در موضوع ایمنی و حوادث بازرسین کار مسئولیت دارند و تصمیماتشان باید در مجموعه تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان سال گذشته بیش از هفت هزار بازرسی فنی و بهداشتی از واحدهای تولیدی این استان انجام شد که در نتیجه آن میزان حوادث ناشی از کار، 36 درصد کاهش یافت.
۳۰۸۸

نظر شما