شناسهٔ خبر: 33139768 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

زیست دانشجویی/63؛

بهداشت و پاکیزگی فردی، شرط اول زندگی اجتماعی است

بهداشت و پاکیزگی فردی، شرط اولیه جذابیت و محبوبیت در زندگی اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بهداشت و پاکیزگی فردی، شرط اولیه جذابیت و محبوبیت در زندگی اجتماعی است.

افراد مقیم خوابگاه لازم است که بهداشت را رعایت کرده و دست‌کم هفته‌ای دو بار دوش بگیرند. موها را تمیز نگه‌داشته و همیشه موها را شانه کنند. اصلاح دقیق صورت و داشتن موهایی مرتب، فن دیگری برای جذابیت آقایان است.

اگر مقیم خوابگاه هستید همیشه مسواک بزنید. دقت داشته باشید مواد غذایی بین دندان‌هایتان باقی نمانده باشد.خوش‌بو باشید. ممکن است خودتان متوجه نباشید، اما هنگامی‌که کسی بوی خوبی می‌دهد، تصویر خاصی از او در ذهن‌ها نقش می‌بندد. ایجاد تأثیری ماندنی در ذهن دیگران با استفاده از یک عطر ملایم به‌خوبی انجام می‌پذیرد و استفاده از مواد معطر ملایم، مطلوب است اما از عطر و اودکلن غیرمتعارف و با بوی تند و تحریک‌کننده در محیط دانشگاه استفاده نکنید.

به‌هیچ‌وجه با لباس، عینک را پاک نکنید. در حضور دیگران دستتان را در گوش یا بینی خود نکنید، بدن خود را نخارانید، جوش‌هایتان را نترکانید. روزهایی که سرما می‌خورید، با خودتان دستمال داشته باشید و از لباستان به‌عنوان دستمال استفاده نکنید. اگر دستمال ندارید، هنگام عطسه یا سرفه دهان و بینی خود را با دست بپوشانید (صدای آن را کنترل کنید). اگر میزان تعرق بدنتان بالاست و عرق کرده‌اید یا دهانتان بوی خوبی نمی‌دهد به دیگران نزدیک نشوید.

انتهای پیام/4108/ن

نظر شما