شناسهٔ خبر: 33139518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهزیستی زنجان از 39 بیمار «اوتیسمی» حمایت می‌کند

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی زنجان از 39 بیمار «اوتیسمی» حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

فرهاد میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بهزیستی استان زنجان به لحاظ فعالیت خاصی که دارد، گروه‌های مختلفی را زیرپوشش دارد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر وظیفه معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان حمایت از معلولان بر اساس مفاد قانونی است، تصریح کرد: در همین راستا سال قبل 15 هزار پرونده معلولیت توسط کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار گرفته تا نوع و شدت معلولیت آنها را تعیین کرده و در سامانه مربوط ثبت و کارت شناسایی صادر شود.

وی با بیان اینکه این کمیسیون شامل افراد متخصصی است که دارای مدرک معتبر دانشگاهی بوده و آموزش‌های لازم را سپری کرده‌اند، گفت: در این کمیسیون پزشکان حاضر مدارک پزشکی پروند‌ه‌های ارجاعی را مورد بررسی قرار داده و پس از معاینه طبق قانون نوع و شدت معلولیت مشخص می‌شود.

میرزایی در ادامه از حمایت بهزیستی استان از 123 بیمار «اوتیسمی» خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضر 818 بیمار «ام اس» حمایت‌های لازم را از بهزیستی دریافت می‌کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به پرداخت کمک هزینه جیره غذایی ماهیانه به 39 بیمار «پی کی یو»، افزود: همچنین در استان 27 بیمار مبتلا به «هموفیلی» نیز از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند هستند.

وی یکی دیگر از گروه‌های بیماران خاص زیرپوشش بهزیستی استان را مبتلایان به «ای بی»  عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 17 بیمار «ای بی» یا بیمار پروانه‌ای به طور کامل زیرپوشش بهزیستی هستند.

میرزایی با اشاره به علائم بیماری «ای بی» بیان کرد: این بیماری در اثر جهش ژنتیکی رخ داده که از بدو تولد تا پایان عمر همراه بیمار است و التیامی برای آن وجود ندارد.

گفتنی است، بیماری «ای بی» ناشی از یک جهش ژنتیکی در کراتین یا کلاژن است که در نتیجه آن پوست به شدت شکننده شده و با کوچکترین خراشی لایه‌ لایه شده و کنده می‌شود و تاول‌های زیاد از بارزترین علائم این بیماری است.

انتهای پیام/73005/ق30

نظر شما