شناسهٔ خبر: 33139451 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

سرپرست میراث فرهنگی کرمان:

موزه‌های استان کرمان از امنیت بالایی برخوردار هستند

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: موزه‌های استان کرمان شاید از نظر ظاهری به روز نباشند ولی از امنیت بالایی برخوردار هستند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا فرخی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره میزان کشفیات عتیقه در استان کرمان اظهار کرد: طی چندین روز گذشته حدود هفت متهم را دستگیر کردیم که هر کدام در تاریخ‌ها و مناطق مختلفی دستگیر شده‌اند.

وی افزود:کرمان استانی پهناور و بزرگی است که شهرهای آن با فاصله‌های زیادی در هر نقطه‌ای قرار گرفته است. یعنی جنوبی‌ترین نقطه استان کرمان با شمالی‌ترین نقطه حدود هفت ساعت فاصله دارد یا حوزه دیگری که دو طرف رودخانه آن آثار تاریخی بسیاری وجود دارد حدود چهار ساعت فاصله دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: این استان با بیشترین آثار تاریخی که دارد و با این هجم از آثار ملی و فرهنگی، نیازمند امکاناتی برای حفاظت است که البته نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی همکاری می‌کنند.

فرخی افزود: آثار کشف شده از قاچاقچیان ابتدا کارشناسی شده و سپس در مخزن‌های مخصوص جمع آوری و بعد از آن به موزه سپرده می‌شود.

 وی بیان کرد: طبق شایعاتی که گفته شده موزه‌های استان کرمان امنیت ندارد اما اینطور نیست بلکه امنیت کامل دارد شاید به روز نباشد اما مطمئنا هر اثر کشف شده‌ای در مخزن امن قرار می گیرد.

انتهای پیام/4046/

نظر شما