شناسهٔ خبر: 33139449 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

استقبال حماس از پیشنهاد سید حسن نصرالله برای مقابله با معامله قرن

یک عضو شورای رهبری جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که این جنبش از پیشنهاد دبیر کل حزب‌الله لبنان برای مقابله با معامله قرن استقبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از معا، «رأفت مرة» گفت: «ما در جنبش حماس از فراخوان سید حسن نصرالله که خواستار گفتگوی جامع میان لبنان و فلسطین برای مقابله با معامله قرن و محکومیت اسکان آوارگان فلسطینی در سرزمین‌های دیگر شده است، حمایت می‌کنیم».

این عضو شورای رهبری جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) افزود:‌ «فراخوان دبیر کل حزب‌الله لبنان در زمانی مناسب انجام شد و گفتگوی میان لبنان و فلسطین بهترین و مستحکم‌ترین راه برای مقابله با معامله قرن و خطراتی است که اسکان آوارگان فلسطینی در سرزمین‌های دیگر ایجاد می‌کند».

از سوی دیگر رهبری گروه‌های سازمان آزادی بخش فلسطین در لبنان در بیانیه‌ای از آمادگی این جریان برای برگزاری ملاقات فوری و همکاری با طرف‌های رسمی لبنان با هدف ایجاد طرح جامع لبنان-فلسطین با هدف مقابله با خطر اسکان آوارگان فلسطینی در کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش آنا، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی مخالفت لبنانی‌ها را با ایجاد «وطن جایگزین» برای فلسطینیان اعلام کرد و گفت: «من خواهان دیدار فوری مسئولان لبنانی و فلسطینی برای بررسی جدی این موضوع و تهیه سازوکاری برای مقابله با خطر وطن جایگزین برای فلسطینیان هستم».

انتهای پیام/۴۰۳۳/

نظر شما