شناسهٔ خبر: 33139321 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

اسلامی شدن دانشگاه‌ها/31

اساتید نقش مهم تربیتی در ارتقای علمی و فرهنگی دانشجویان دارند

نقش مهم تربیتی اساتید دانشگاه در ارتقای علمی و فرهنگی دانشجویان یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است. باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.

در سلسله مطالب اسلامی شدن دانشگاه‌ها، به برخی از مؤلفه‌های یک استاد از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی ‌شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.

در شماره قبلی گفته شد پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی اساتید دانشگاه یکی از اقدامات مهمی است که برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید انجام شود. باید از لحاظ اداری و آموزشی تسهیلات قابل توجهی برای اساتیدی که کارهای تربیتی انجام می‌دهند، صورت بگیرد.

تربیت و تعلیم دو عنصر مهمی است که اساتید دانشگاه باید به آن اهتمام داشته باشند و دانشجو را مانند فرزند خود بدانند و او را در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کرده و سربازی امام زمان (عج) به‌عنوان یک ارزش معنوی به دانشجو تبیین شود.

در این شماره به مؤلفه‌های دیگر اساتید از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم.

نقش مهم تربیتی اساتید دانشگاه در ارتقای علمی و فرهنگی دانشجویان یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

وقتی یک استاد دانشگاه در کنار مباحث تخصصی علمی، موضوعات تربیتی و فرهنگی را به دانشجویان تعلیم دهد نه‌تنها اجر اخروی می‌برد بلکه در این دنیا دانشجو به رشد و پویایی لازم می‌رسد.

بالا بردن شخصیت دانشجو با تربیت کردن به شیوه اسلامی محقق می‌شود. برای اسلامی شدن کامل دانشگاه‌ها باید به مقوله تربیت بیش‌ازپیش توجه شود.

از دیگر موضوعاتی که مسئولان اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند، بالا بردن سطح علم و معرفت دینی و سیاسی اساتید است.

باید با توجه به رشته تحصیلی استاد و علایقی که دارد، اردوهای علمی معرفتی برای آنان برگزار شود. پیشنهاد می‌کنیم تعمیق مباحث عقیدتی و سیاسی در قالب اردوی معرفتی مشهد مقدس برای استادان دانشگاه صورت بگیرد. زیارت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) به معرفت افزایی اساتید قطعاً کمک فراوانی می‌کند.

انتهای پیام/4118/ن

نظر شما