شناسهٔ خبر: 33139295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

گرامیداشت سالروز حماسه غرور آفرین سوم خرداد در قرچک

خبرگزاری بسیج: سرگرد علی اصغر شهیری فرماندهی سپاه پانزده خرداد ناحیه قرچک به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سخنرانی کرد.

صاحب‌خبر -

سرگرد شهیری در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه  به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه غرور آفرین سوم خرداد آزادسازی خرمشهر یاد امام راحل(ره) و شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات بیت المقدس را مغتنم  برشمرد.

شهیری تشریح کرد: سال گذشته چنین روزی در مورد موضوع 5+1 گفتیم و حال امسال لازم میدانم در مورد قرار 1975 نکاتی را عرض کنم ؛ این قرار داد در الجزایر با ریاست صدام تشکیل گردید.

در این قرارداد مرز فعلی ما در اروند رود مشخص شد.

وی افزود: در ابتدای جنگ در 31شهریور صدام در تلویزیون اعلام کرد عراق در آن زمان ضعیف بوده و در حق آن اجحاف شده و خرمشهر و اروند رود برای عراق است و رژیم بعثی عراق با حمایت کاخ سفید جنگ با ایران را شروع کرد.

فرمانده سپاه در ادامه بیان کرد: هدف دشمن تسخیر مناطق نفتی و آبی و براندازی انقلاب اسلامی بود.

 عراق به خرمشهر که  250000جمعیت داشت حمله کرد، اما مردم دلیر خرمشهر با دست خالی 35 روز مقاومت کردند تا شهر در دست دشمنان نیفتد اما صدام در همان روز ها اعلام کرد که به زودی در تهران سخنرانی میکند غافل ازاینکه ملت ایران زورگویی را قبول نمیکنند.

فرمانده سپاه پانزده خرداد خاطر نشان کرد: رزمندگان اسلام عملیات بزرگی را با رمز یا علی ابن ابی طالب آغاز کردند و  دشمن با 19000اسیر و با 30000 کشته و زخمی با ذلت تمام در این عملیات زمین گیر شدند اما صدام اعلام کرده بود که اگر ایران خرمشهر را آزاد کند کلید بصره را خواهد داد ؛ با این حال که ایران خرمشهر را آزاد کرد ، صدام همچون بدعهد های کنونی مثل آمریکا، پایبند عهد خود نبود.

وی ادامه داد: تمامی دشمنان براین عقیده بودند که ایران نمیتواند خرمشهر را آزاد کند به همین جهت پس از پیروزی، رزمندگان در مسجد جامع خرمشهر جمع شدند و جشن پیروزی گرفتند.

علی اصغرشهیری تاکیدکرد: برای تداوم مسیر مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان باید امروز گزینه مقاومت را جایگزین همه چیز همچون مذاکره قرار دهیم؛ امروز آمریکا باما مذاکره میکند تا ما به عقب برگردیم.

فرمانده کل قوا فرمودند: هیچ ایرانی غیرتمند و باشعوری را نمیتوان پیدا کرد که با نقاط قوت خود با دیگران معامله کند.

شهیری در ادامه سخنان خود شرح نمود: امید داریم با حمایت خدا و شما مومنین نوید حق علیه باطل را این چنین که امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ خداوند متعال ما را هم در گام دوم انقلاب حمایت خواهد کرد.

فرمانده سپاه قرچک یاد کرد : ابتدا تشکر میکنیم از مردم شهرستان قرچک به ویژه خواهران و برادران و جوانان که  در کمک رسانی به مردم مناطق سیل‌زده حضور داشتند و ما را یاری کردند؛ جادارد  حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا اسماعیلی امام جمعه محترم شهرستان که تنها مسئولی بود که این امر خطیر حضور داشت نیز تشکر کرد. 

سرگرد شهیری در پایان خاطرنشان کرد: از همه مردم و مسئولینی که در روز پاسدار و حمایت از سپاه در مقابل حماقتی که ترامپ انجام داد که برازنده خودش است، در سپاه پانزده خرداد قرچک حضور پیدا کردند و همچنین در راهپیمایی اعتراضی خود علیه آمریکا از تک تک شما تشکر می کنم.

 

 

 

 

گفت و گو با «عبدالمجید فرائی» شاعر برگزیده و آئینی کشور

نظر شما