شناسهٔ خبر: 33139135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خیابان‌های بندرعباس میزبان بازی‌های بومی محلی

رییس اداره ورزش و جوانان بندرعباس از برگزاری مسابقات ورزش‌های بومی محلی در خیابان‌های بندرعباس خبر داد

صاحب‌خبر -

امین رئیسی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس، اظهار داشت:  این طرح در ابتدا در شورای ورزش همگانی شهرستان مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در نهایت با مشارکت اعضای این شورا در چارچوب‌های مشخص و با همکاری پلیس راهور و‌ البته اخذ تاییدیه شورای ورزش، اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در این طرح، 10 خیابان در سه منطقه شهر بندرعباس شناسایی شدند و پس از فراهم کردن مقدمات کار، ابتدا خیابان‌ها و مبادی به مدت سه ساعت در روزهای جمعه مسدود، و این فضا در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

رییس اداره ورزش و جوانان بندرعباس گفت: این طرح بدون توجه به جنسیت، قومیت، طبقه اقتصادی، اجتماعی و صرفا به خاطر هدف مشترک ورزش و فعالیت بدنی گرد هم می‌آیند.

رییسی تصریح کرد: هویت‌بخشی به محلات با مشارکت شهروندان در بازی‌های بومی محلی، مشارکت کلیه اعضای خانواده در فعالیت‌های ورزشی با هدف تحکیم بنیان خانواده؛ توسعه و ترویج تفریحات ورزشی کم‌هزینه و در دسترس؛ هدفمند کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با افزایش نقش مشارکتی لایه‌های مختلف اجتماعی در غنی‌سازی اوقات فراغت و ترویج و گسترش ورزش همگانی عنوان کرد.

وی در پایان یادآورشد: در این طرح، بازی‌های طناب‌کشی، هفت‌سنگ، وسطی، فوتبال دستی، تنیس روی میز، بدمینتون، بسکتبال، والیبال، شطرنج، دارت، گل کوچیک، روپایی و طناب‌زنی از جمله بازی‌های تدارک دیده‌شده در این طرح شاد و مفرح است.

انتهای پیام/88049/

نظر شما