شناسهٔ خبر: 33138565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرعت تندباد در اشنویه به ۹۷ کیلومتر در ساعت رسید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته سرعت تندباد در شهرستان اشنویه به ۹۷ کیلومتر در ساعت (۲۷ متر در ثانیه) رسید.

صاحب‌خبر -

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با فعالت امواج ناپایدار از روز گذشته وزش باد و رگبار باران بیشتر مناطق آذربایجان غربی را فرا گرفت و در این مدت بیشترین سرعت وزش باد در اشنویه ثبت شد.

وی اضافه کرد: در این مدت سرعت وزش باد در شاهین دژ و چالدران نیز به ۷۲ کیلومتر در ساعت (۲۰ متر در ثانیه) رسید و در برخی مناطق باعث شکسته شدن شاخه و برگ درختان شد و  برای رفت و آمد شهروندان مشکلاتی ایجاد کرد.

وی پیش بینی کرد این وضعیت تا ساعاتی دیگر ادامه داشته باشد و در این مدت دمای هوای استان نیز به صورت نسبی افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته تکاب با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد خنک ترین و خوی و چایپاره با دمای ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه بین ۱۶ و ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و دمای هوای مهاباد نیز بین ۱۶ و ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور بوده که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی متر است.

۳۰۲۰/۳۰۷۲

نظر شما