شناسهٔ خبر: 33137685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زنجان| دوران دفاع مقدس صحنه رویارویی تمام جبهه استکبار با انقلاب اسلامی بود

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس، رویارویی تمام جبهه استکبار با انقلاب اسلامی بود، گفت: کشور در آن زمان از نظر برآورد نظامی محکوم به شکست بود اما رمز پیروزی ما ولایت فقیه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سردار جهانبخش کرمی امروز در مراسم بزرگداشت سوم خرداد اظهار داشت: امام(ره) با تدبیر نظامی خود دفاع را مردمی و بسیج عمومی به پا کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: رمز پیروزی در ولایتمداری است و باید همیشه پشت سر ولایت‌فقیه باشیم.

وی با بیان اینکه برکزاری با شکوه سالروز آزادسازی خرمشهر حاوی دو پیام مهم است، بیان کرد: نخست آنکه باید از مقام شهدا و رزمندگانی که حماسه آفریدند قدردانی و قدرشناسی صورت گیرد و دوم آنکه راه شهدا ادامه یابد.

سردار کرمی با اشاره به اینکه هدف جنگ از بین بردن انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: همه قدرت‌های استکبار جهانی اعم از شوروی سابق، آمریکا و اروپا صدام را تحریک تشویق و پشتیبانی کردند تا جنگی تمام عیار به پا کند.

وی با بیان اینکه فرمان رئیس جمهوری وقت آمریکا توسط رامسفلد تقدیم صدام شد که در آن اعلام شده بود جنگ کنید ما پشتیبان شما هستیم، ابراز کرد: در واقع جنگ بین ایران و عراق نبود بلکه بیش از 50 کشور از صدام حمایت می‌کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان اشاره به اینکه در واقع این جنگ رویارویی تمام جبهه استکبار با انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: تعداد 18 توافقنامه از زمان عثمانی تا آخرین امضا در الجزایر به امضا رسید، اما وقوع جنگ با انقلاب ارتباط داشت.

وی با اشاره به اینکه صدام دو روز پس از 22 بهمن 1357 اقدامات ضد امنیتی خود از جمله ترور و انفجارات و شهید کردن بزرگان انقلاب را آغاز کرد، گفت: تا شروع جنگ در تاریخ 31 شهریور 1359 تعداد 2 هزار و 500 شهید و جانباز شدند.

سردار کرمی با اشاره به اینکه وضعیت کشور از نظر امنیتی، سیاسی، اجتماعی و نظامی آمادگی دفاعی را نداشت اما دشمنان آماده بودند، گفت: تجاوزات بسیار زیاد مرزی شروع شده بود امام(ره) در اواخر 58 به مردم هشدار دادند آمادگی مقابله با تهدیدات بزرگ دشمن را داشته باشند.

استاندار زنجان نیز در این مراسم اظهار داشت: در کمتر فرمایشی از حضرت امام(ره) است که از اتحاد و وحدت سخنی به میان نیامده باشد.

فتح الله حقیقی با اشاره به اینکه وجود اتحاد به معنای عدم وجود انتقاد نیست، تصریح کرد: انتقاد نیز باید وجود داشته اما وحدت می بایست حفظ شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در سایه اعتماد به پیروزی رسید، افزود: تداوم مسیر و آینده نیز در سایه اعتماد حاصل می شود لذا لازم است که همه در اوج وحدت و اعتماد قرار گیرند.

وی گفت: افرادی باید پشت چنین تریبونی در ارتباط با 8 سال دفاع مقدس سخن بگویند که خود نیز در طول 8 سال دفاع مقدس حضور داشتند تا حق مطلب آن گونه که شایسته و بایسته است ادا شود.

حقیقی با اشاره به اینکه امروز تکلیف بر همه بسیار زیاد است، گفت: بر تمام افراد فرض است که در تمام مراسمات ملی به گونه ای باشکوه و با صلابت شرکت کنند و دیگران را نیز ارشاد کنند که در چنین مراسمی به صورت پرشور حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما