شناسهٔ خبر: 33136918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

آئین خوانش کتاب «در کمین گل سرخ» در مشهد برگزار شد

مراسم خوانش کتاب «در کمین گل سرخ» با حضور «محسن مؤمنی شریف» نویسنده کتاب در مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با ایام بزرگداشت حماسه سوم خرداد، آیین خوانش کتاب «در کمین گل سرخ» روایتی از زندگی شهید سپهبد «علی صیاد شیرازی»، در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

خوانش کتاب­‌های سیره شهدا نیاز امروز جامعه است

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم اظهار داشت: در برنامه‌ریزی که در اداره‌­کل کتابخانه­‌های استان صورت گرفت بسیاری از کتاب‌هایی که مورد نیاز جامعه است و متناسب با سبک زندگی است که توصیه ائمه اطهار بوده در دستور کار قرار گرفت تا به عنوان اولویت‌­ها در قالب جلسات خوانش کتاب مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در جلسات خوانش کتاب از نویسنده و راوی کتاب نیز دعوت می‌شود تا حاضرین کلیات کتاب و پیام آن را درک کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش، علت انتخاب کتاب در «در کمین گل سرخ» را اینگونه عنوان کرد: در 21 فروردین‌ماه سال جاری مصادف با سالگرد شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» از تقریظ مقام رهبری بر کتاب «در کمین گل سرخ» رونمایی شد. این کتاب از جمله کتاب‌های مورد نیاز جامعه امروز به شمار می­‌رود و امید است تا بتوانیم از سیره زندگی شخصیت کتاب الگو بگیریم.

این مسئوول خاطرنشان کرد: درس‌هایی همچون صبر و مقاومت و ایجاد وحدت بین نیروهای مسلح که از خصوصیات بارز امیر شهید «علی صیاد شیرازی» بوده در کتاب «در کمین گل سرخ» به آن اشاره شده است.

وی در پایان گفت: شهید «صیاد شیرازی» در جبهه نبرد فردی پرتلاش و در زندگی اجتماعی فردی مهربان و دلسوز بود. این شهید والامقام ارتباط عمیقی با خدا داشت و این ارتباط آنقدر زیاد بود که «صیاد دل‌ها» نام گرفت. امیدواریم در سبک زندگی­‌مان از سیره شهدا الگو بگیریم  و سجایای اخلاقی آنها را در زندگی فردی و اجتماعی خود عملیاتی کنیم.

شهید صیاد شیرازی محور انسجام بود

در ادامه این نشست سردار یوسفعلی‌­زاده در سخنانی ابراز داشت: شهید «صیاد شیرازی» در اوج است. از هر کدام از فضائل انسانی و کمالات بشری صحبت شود شهید «صیاد شیرازی» به آن متخلق بود. این شهید عالی مقام به گونه‌­ای زندگی کرد که همه اقشار، طبقات اجتماعی، تشکل‌ها و ساختارهای نظامی و انتظامی افتخارشان این بود که صیاد از آنها است.

وی افزود: ما نیز باید سعی کنیم در زندگی به گونه‌ای باشیم که همه گروه‌های اجتماعی تمنایشان این باشد که از آنها باشیم.

این مسئوول خاطر نشان کرد: در شرایطی که دشمنان علاقه‌­مند بودند که بین سربازان اسلام شکاف ایجاد کنند، اما شهید «صیاد شیرازی» نقطه وصل و محور انسجام بود و جلوی هر سوء استفاده‌گر فرصت‌طلب را می‌گرفت و اجازه نمی‌داد تا در صف مدافعان حریم ولایت رخنه ایجاد کند.

وی در ادامه به فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: عملیات «الی بیت المقدس» یکی از جلوه‌گاهای اوج اتحاد و انسجام بود. این عملیات سند افتخار برای دیروز انقلاب، امروز انقلاب و فردای جهان اسلام و جبهه مقاومت است. گام دوم انقلاب را با تکیه به این منطق باید بپیمائیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: یکی از مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس است. دستور کار این است که برای بیان ارزش‌های دفاع مقدس و ایثارگری مردان مردی که این حماسه را آفریدند وارد تألیف کتاب در قالب داستان، خاطرات شفاهی و قالب‌های دیگر ادبی شویم.

وی در پایان از اهالی علم و ادب که قادر هستند در زمینه تألیف کتاب در قالب‌­های مختلف ادبی قلم بزنند دعوت کرد تا با همکاری با اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به خیل عظیم مؤلفین صادق و خادمین ارزش‌های دفاع مقدس بپیوندند.

مومنی شریف نیز در این نشست با بیان خاطره‌­ای از امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» اظهار داشت: ویژگی شهید صیاد این بود که هر کس برای او کاری می‌کرد آن را بی پاسخ نمی‌گذاشت من نیز هر چند با نگارش این کتاب کار کوچکی برای این شهید عالی مقام انجام دادم ولی از محبت شهید بهرمند شدم.

در این مراسم حجت الاسلام «عباس فرازی‌نیا» مشاور تولیت آستان قدس رضوی و خواهر امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» در خصوص ویژگی­‌های اخلاقی این شهید والامقام و وضعیت خانوادگی او مطالبی را بیان کردند.

در این مراسم ضمن تجلیل از «محسن مؤمنی شریف» نویسنده این کتاب، تعدادی از حاضرین بخش‌های از کتاب «در کمین گل سرخ» را قرائت کردند.

در پایان این آیین، طرح جلد کتاب «در کمین گل سرخ» که توسط «احمد منصوب» در طول اجرای برنامه خوانش کتاب نقاشی شده بود توسط وی به «مؤمنی شریف» اهدا شد.

آیین خوانش کتاب «در کمین گل سرخ» به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و با مشارکت استانداری خراسان رضوی، اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان، قرارگاه منطقه‌­ای شمال‌شرق نزاجا، اداره­‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، سپاه امام رضا(ع) و شهرداری مشهد برگزار شد.

کتاب «در کمین گل سرخ» زندگی‌نامه داستانی شهید سپهبد «علی صیاد شیرازی» به قلم «محسن مؤمنی شریف» است که مقام معظم رهبری در تقریظی که بر این کتاب نوشتند آن را نمونه جالب و بی‌سابقه‌ای از گزارش‌ جنگ همراه با داستان شیرین زندگی یک ارتشی مؤمن، شجاع و فداکار با نوشتاری زیبا و هنرمندانه دانستند.

انتهای پیام/

نظر شما