شناسهٔ خبر: 33136651 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استمرار وزش باد شدید در شب‌های آینده / سرعت تند باد ۱۶ متر بر ثانیه است

وظیفه گفت: براساس داده‌های هواشناسی، در اواخر وقت روز‌های دوشنبه و سه شنبه وزش باد شدید استمرار خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

استمرار وزش باد شدید در شب‌های آینده / سرعت تند باد ۱۶ متر بر ثانیه استاحد وظیفه مدیر کل پیش بینی هشدار و سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه موج اولیه تندباد از کشور عبور کرده است، اظهار کرد: براساس داده‌های هواشناسی در اواخر وقت روز‌های دوشنبه و سه شنبه کمابیش این وضعیت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: استان‌هایی همچون تهران، البرز و قزوین که در حاشیه کوه‌ها قرار دارند، در معرض ناپایداری بهاره قرار دارند.

وظیفه ادامه داد: فردا به ویژه در ساعات بعدازظهر استان‌های نیمه شرقی تهران، سمنان، نیمه شرقی مازندران، ارتفاعات فارس، اصفهان، شرق کهگیلویه و بویر احمد، شرق چهار محال بختیاری، نیمه غربی یزد، جنوب غرب کرمان، شمال هرمزگان و اواخر وقت خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، سرعت تند باد‌ها ۱۶ متر بر ثانیه معادل ۵۰ کیلومتر در ساعت است.

بیشتر بخوانید: رگبار پراکنده باران همراه با وزش باد شدید در ۹ استان کشور/ آسمان تهران بارانی می‌شود 

این مقام مسئول ادامه داد: روز دوشنبه در نیمه شرقی تهران، سمنان، نیمه شرقی مازندران، ارتفاعات فارس، اصفهان، شرق کهگیلویه وبویراحمد، شرق چهار محال و بختیاری، نیمه غربی یزد، جنوب غرب کرمان، شمال هرمزگان و از اواخر وقت خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش بادشدید موقتی پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در توصیه‌ای به افراد گفت: با توجه به استمرار سرعت باد طی ۲ روز آتی به هموطنان توصیه می‌شود که در ساعات شب کمتر تردد کنند و همواره نسبت به جمع آوری اجسام از بالکن اقدام کنند چرا که در ارتفاعات ساختمان، باد نسبت به سطح زمین بیشتر است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه سرعت باد به صورت لحظه‌ای افزایش می‌یابد، از این رو افراد در کنار خیابان به طور موقت پناه بگیرند و سپس به مسیر خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

افراد هشدار‌ها را جدی بگیرند

برچسب‌ها:

نظر شما