شناسهٔ خبر: 33136532 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حفتر مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل را رد کرد

خبرگزاری میزان- خلیفه حفتر در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی ضمن رد پیشنهاد آتش بس و مذاکرات صلح به ریاست سازمان ملل، نماینده این سازمان در لیبی را به تلاش برای تقسیم لیبی متهم کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه بین الملل  خبرگزاری میزان؛ «خلیفه حفتر» در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی ضمن رد آتش بس در «طرابلس»، سازمان ملل را به تلاش برای تقسیم لیبی متهم کرد.

به گزارش رویترز، خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لی ژورنال دیمانچه»، سازمان ملل را متهم کرد در راستای تقسیم لیبی تلاش می‌کند.

ارتش ملی لیبی از اوایل ماه آوریل سال جاری عملیات خود برای تصرف طرابلس پایتخت لیبی و سرنگونی دولت قانونی وفاق ملی که مورد حمایت سازمان ملل است، را آغاز کرد.

حفتر به این روزنامه فرانسوی گفت:" البته هدف همچنان دستیابی به راه حل سیاسی است. اما برای بازگشت به سیاست، باید ابتدا با نظامیان این جنگ را خاتمه دهیم. "

وی در ادامه ضمن متهم کردن «غسان سلامه» نماینده سازمان ملل در لیبی گفت: "تقسیم لیبی احتمالا چیزی است که دشمنان ما می‌خواهند. شاید این همان چیزی است که غسان سلامه می‌خواهد. "

ارتش ملی که دولتی موازی با دولت وفاق ملی لیبی در مناطق شرقی این کشور است، علیرغم گذشت تقریبا ۲ ماه از آغاز حملات خود به حومه طرابلس نتوانست سد دفاعی جنوب طرابلس را بشکند. تاکنون ۵۱۰ نفر در این جنگ کشته شده و ۷۵ هزار نفر از خانه‌های خود آواره شده اند. هزاران مهاجر نیز در زندان‌ها به سر می‌برند.

فرانسه و بسیاری از کشور‌های غربی از اقدامات حفتر در راستای تصرف پایتخت لیبی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما