شناسهٔ خبر: 33136500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارشی از سیزدهمین همایش کتاب وحی در آمل؛ از دبیرخانه استانی تا دانش‌آموز محوری

سیزدهمین همایش استانی کتابت وحی در حالی در شهرستان آمل برگزار می‌شود که این همایش توانسته است، بیش از 12 عنوان کتاب نفیس را با دستخط اساتید شهرستان آمل به رشته تحریر درآورده و در گام سیزدهم از استعدادهای دانش آموزی در این راه بهره بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل؛ در یک دهه اخیر، در شب‌های قدر همایش خوشنویسی کتابت وحی در شهرستان‌های استان مازندران برگزار می‌شود که شاخص‌ترین و بزرگترین این همایش‌ها در آمل و به میزبانی خوشنویسان این شهرستان برگزار می‌شود.


سیزدهمین همایش استانی کتابت وحی در حالی در شهرستان آمل برگزار می‌شود که این همایش توانسته است، بیش از 12 عنوان کتاب نفیس را با دستخط اساتید شهرستان آمل به رشته تحریر درآورده و در گام سیزدهم از استعدادهای دانش آموزی در این راه بهره بگیرد.


امیر امیرنیا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل در نشست خبری سیزدهمین همایش کتاب وحی در این شهرستان با اشاره به اینکه کارگروهی ویژه برای کشف استعدادهای جدید خوشنویسی در یک سال گذشته تشکیل شده تا از تمامی ظرفیت‌ها برای رونق این بخش استفاده شود، عنوان کرد: مقدمات برگزاری همایش کتاب وحی سال جاری، در مدارس انجام شده و امسال آثار خوبی از دانش‌آموزان این شهرستان به نمایش گذاشته می‌شود.


وی با بیان اینکه 9 خردادماه همایش کتابت وحی که دبیرخانه استانی آن به شهرستان آمل واگذار شده است، برگزار می‌شود، تصریح کرد: تجلیل از پیشکسوتان از دیگر برنامه‌های این همایش خواهد بود.

نخستین سرپرست زن انجمن خوشنویسان مازندران در آمل

امیرنیا با اعلام اینکه در سال گذشته، خوشنویسان این شهرستان سرپرستی انجمن را به بانوی آملی سپردند، عنوان کرد: امسال آمل میزبانی متفاوتی از خوشنویسان استان مازندران خواهد داشت.

وی همچنین از راه‌اندازی نگارخانه دائمی خوشنویسی در این شهرستان خبر داد و گفت: در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد این شهرستان نگارخانه دائمی این حوزه راه‌اندازی شده و در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

خسروی پیشکسوت خوشنویسی استان مازندران و شهرستان آمل و خوشنویس ممتاز کشوری نیز در این نشست با اشاره به اینکه هزینه کردن در بخش فرهنگی از هجوم بسیاری آسیب‌ها جلوگیری می‌کند، عنوان کرد: نگاهی که به این همایش وجود دارد، نگاه فرهنگی است و هنرمندان در این بخش فرهنگ‌سازی می‌کنند.


وی با اعلام اینکه 110 خوشنویس از استان مازندران مهمان این کتابت خواهند بود، بیان کرد: در این همایش یادمان و بزرگداشت غلامرضا نوری از شهرستان نکا برگزار می‌شود همچنین از استاد کثیری که هنرمند برجسته‌ای در این حوزه بوده و درب‌های مصلای شهرستان محمودآباد را با چوب خوشنویسی کردند تجلیل می‌شود.


این پیشکسوت خوشنویسی و استاد ممتاز خوشنویسی با بیان اینکه رونمایی از کتاب حافظ و کتاب لیلی و مجنون اثر هنرمندان آملی نیز در برنامه‌های رونمایی این همایش قرار دارد، بیان کرد: تاکنون بیش از 12 جلد کتاب توسط خوشنویسان آملی به رشته تحریر در آمده است و در این همایش‌ها رونمایی شده است، هشت جلد قرآن، دو کتاب حافظ، یک نهج‌البلاغه، یک جز سی قرآن، یک کتاب خواجه عبدالله انصاری و امسال نیز دو کتاب آثار رونمایی شده در همایش کتابت وحی آمل است.

تجلیل از نخبگان خوشنویسی در کتابت وحی

سرپرست انجمن خوشنویسان شهرستان آمل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه این انجمن برای کشف استعدادهای خوشنویسی اقدام به برگزاری مسابقه خوشنویسی در میان دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه کرده است که برگزیدگان آنها در این همایش تجلیل می‌شوند، تصریح کرد: 150 اثر از سوی دانش‌آموزان مقاطع مختلف و فرهنگیان آملی به این مسابقه ارسال شده است که  50اثر در همایش کتابت وحی امسال برگزیده شده و قدردانی می‌شود.


پگاه زند با بیان اینکه آثار دانش آموزان نیز در حاشیه همایش کتابت وحی، به نمایش در خواهد آمد عنوان کرد: در این همایش، کتابت زنده نیز از سوی خوشنویسان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/314/ج

نظر شما