شناسهٔ خبر: 33136499 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

معاون وزیر امور خارجه؛

آمریکا افراد خواهان تجارت با ایران را تهدید می‌کند

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با بیان اینکه افرادی که قصد کار تجاری با ایران دارند از سوی آمریکایی‌ها مورد تهدید قرار می‌گیرند، گفت: تمهیداتی را می‌اندیشیم که این افراد کمتر از تهدیدات و تحریم‌ها آسیب ببینند.

صاحب‌خبر -
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «غلامرضا انصاری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوریی اسلامی ایران به تشریح عملکرد این معاونت پرداخت و گفت که بخش عمده عملکرد معاونت دیپلماسی اقتصادی، ایجاد تسهیلات برای رفت و آمدها و آشنا شدن با ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی ایران است.

وی افزود: در یک سال و چند ماهی که از عمر این معاونت می‌گذرد، تلاش‌های خوبی انجام شده و رفت و آمدها بسیار گسترده بوده است، اما طبیعتا سایه تحریم‌ها را بر این رفت و آمدها شاهد هستیم.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه تحریم‌ها فشار بسیار زیادی را ایجاد کرده، به تهدیدات وارد شده از سوی دولت آمریکا و نمایندگانش بر افراد اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه با پدیده جدیدی مواجهیم اینکه افراد چنانچه بخواهند با ایران تجارت کنند، مورد تهدید قرار می‌گیرند.

انصاری در عین حال یادآور شد: ولی با این وجود ما شاهد علاقه‌مندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران و گسترش تجارت با ایران هستیم. البته ما تمهیداتی را می‌اندیشیم که افرادی که با ما ارتباطات فعال دارند، کمتر از تهدیدات و تحریم‌ها آسیب ببینند.

وی کریدورهای تجاری ایران با کشورهای همسایه را یکی از سرمایه‌های بزرگ ایران برشمرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران توانسته در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری بسیار گسترده و خوبی در این کریدورها داشته باشد.

* عمده تجارت ایران با همسایگان است

معاون دیپلماسی اقتصادی همچنین عنوان کرد که در حال حاضر عمده تجارت ایران در درجه اول با همسایگان است و بحث کریدورها یکی از موضوعات مهم در این زمینه است چرا که کریدورها بهترین راه‌های دسترسی برای کشورهای همسایه هستند و بعد از همسایگان، اولویت ما کشورهای شرقی هستند که الان مقصد اصلی تجارت و مبدا واردات ما هستند.

وی عنوان کرد: اولویت دولت در سال‌های اخیر به ویژه در سال گذشته و امسال، تمرکز برای تجارت بیشتر با همسایگان و ایجاد تسهیلات بیشتر برای رفتن و آمدن کالاهاست.

در پی تغییر ساختار وزارت خارجه در اواخر سال 1396، معاونت دیپلماسی اقتصادی ایجاد و غلامرضا انصاری سفیر سابق ایران در دهلی نو عهده‌دار این معاونت شد.

نظر شما