شناسهٔ خبر: 33133491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

احتمال سیلابی شدن ناگهانی رودخانه‌ها

همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به علت ادامه بارندگی‌ها در بیشتر نقاط کشور و شدت آنها در برخی مناطق کوهستانی احتمال بروز سیلاب ناگهانی به ویژه در ارتفاعات وجود دارد و هموطنان باید برای تردد از این مناطق مراقب باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کبری رفیعی روز یکشنبه گفت‌: امروز (۵ خرداد) در بیشتر مناطق نیمه غربی بارش‌های پراکنده خواهیم داشت، در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب هم استان‌های تهران، قزوین، البرز، سمنان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و هرمزگان نیز رگبار پراکنده رخ می‌دهد که گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

وی گفت: فردا در سواحل خزر به ویژه شرق سواحل، شمال شرق کشور شامل استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش داریم و در استان‌های البرز، تهران، سمنان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و نیمه شمالی فارس، هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد، در استان‌های همدان، مرکزی، قم و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش‌های پراکنده‌ پیش‌بینی شده و از روز سه‌شنبه تا پایان هفته همچنان ناپایداری‌ها را در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش‌هایی خواهیم داشت، در استان‌های اصفهان، یزد، فارس، کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر رگبار و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد که بیشترین بارش‌ها روز سه‌شنبه به استان‌های تهران، سمنان، مازندران و گلستان مربوط می‌شود و روز چهارشنبه علاوه بر این مناطق شمال استان‌های مرکزی، قم، خراسان رضوی و خراسان شمالی این شرایط را دارند، روز پنج‌شنبه شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال اصفهان بارش‌ها بیشتر خواهد بود که احتمال سیلاب ناگهانی در این مناطق به ویژه مناطق کوهستانی وجود دارد.

رفیعی گفت: از روز دوشنبه کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه را در سواحل خزر خواهیم داشت و چهارشنبه و پنج‌شنبه هم در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه زابل وزش باد شدید سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

  • وزش باد شدید در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: هوای تهران امروز کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر پیش‌بینی شده است، در اوایل شب و بعد از ظهر گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود، بیشینه دمای تهران امروز ۳۵ درجه و کمینه دمای آن ۲۴  درجه خواهد شد اما از فردا تا سه روز آینده شاهد کاهش تدریجی سه درجه‌ای دما در پایتخت خواهیم بود.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۷ درجه بالای صفر و اهواز ۴۶ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند، بعد از آن شهرهای قم و بندرعباس با دمای ۳۹ درجه بالای صفر در رده بعدی شهرهای گرم قرار داشتند.

برچسب‌ها:

نظر شما