شناسهٔ خبر: 33131590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۶ کتابخانه درون‌‌مدرسه‌ای در مناطق محروم زنجان ایجاد شد‌

R41375/P/S6,59/CT11

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به عضویت ۳۰ هزار نفر در این کانون، گفت: ۱۱ خودروی حاوی کتاب به صورت سیار به ۲۰۰ روستا خدمت‌رسانی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمدنقی صالحی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال 170 برنامه در 29 کانون برای غنی کردن اوقات و فراغت اعضای کانون پیش بینی کرده است، اظهار داشت: این کانون 30 هزار نفر عضو دارد و شعار آن «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» است.

وی افزود: یکی از وظایف کانون پرورش فکری غنی سازی اوقات و فراغت است و با ارتباط‌گیری خوبی که با این قشر داشته اعضای آن از 5 هزار نفر به 30 هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان با اعلام اینکه کتابخانه‌های درون مدرسه‌ای در مناطق محروم استان ایجاد می‌شود، اظهار داشت: ششمین کتابخانه درون مدرسه‌ای در مدرسه مشکین قره پشتلو افتتاح شد.

وی افزود: هدف از ایجاد چنین کتابخانه‌هایی توسعه عدالت فرهنگی در مناطق کم برخوردار محروم و توسعه کتاب خوانی در بین روستاییان و اشاعه فرهنگ کتابخوانی است.

صالحی ایجاد کتابخانه‌های درون مدرسه را مختص زنجان اعلام کرد و گفت: کانون پرورش فکری از محل درآمدزایی این سازمان اقدام به ایجاد کتابخانه می‌کند و طی سال‌های اخیر 23 هزار جلد کتاب به مدارس اهدا کرده است.

به گفته وی اعضای این کانون در زنجان طی سال گذشته 6 دیپلم افتخار از اسپانیا، بلغارستان و ژاپن دریافت کرده  و در فستیوال و جشنواره‌های کشوری عناوین خوبی را کسب کرده‌اند.

صالحی یادآور شد: برای گذراندن اوقات فراغت 11 خودرو حاوی کتاب به صورت سیار با حضور در مدارس و در زمان تعطیلات با حضور در پایگاه‌ها و مدارس فعال به 200 روستا خدمات ارائه می‌دهد.

به گفته وی 5 انجمن تخصصی در استان وجود دارد که بخش قصه‌گویی  ادبی زنجان اول است.

انتهای پیام/ش

نظر شما