شناسهٔ خبر: 33131562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مشارکت بیش از ۴۰ هزار نفر در ورزش همگانی اردبیل

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از مشارکت حدود ۴۰ هزار نفر در برنامه‌های ورزش همگانی و روستایی این استان طی اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

بهرام آقاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: یکی از اهداف اداره کل ورزش و جوانان، ترویج ورزش در جامعه است که تلاش می‌کنیم با برگزاری مسابقات و همایش‌های مختلف در جذب اهالی استان به سوی ورزش گام‌های مثبتی برداریم.

وی افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری یک هزار و ۵۰۶ برنامه ورزش همگانی و روستایی در سطح استان اجرا شده است که در این برنامه‌ها ۴۰ هزار و ۸۲۷ نفر شرکت کردند و از این تعداد ۱۶ هزار و ۸۷۰ نفر خانم و ۲۳ هزار و ۹۵۷ نفر آقا بودند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه یکی از اقدامات فدراسیون ورزش‌های همگانی توجه به برگزاری همایش‌های پیاده‌‌روی در استان‌ها است، بیان کرد: در همین راستا تلاش خواهیم کرد در مناسبت‌های مختلف همایش‌های پیاده‌روی را بطور مرتب برگزار کنیم؛ البته باید اشاره کرد که در اردیبهشت ماه سال جاری ۱۷ همایش پیاده روی بانوان و ۲۰ همایش پیاده‌روی آقایان در سطح استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی اثر چشم‌گیری در پیشبرد فرهنگ ورزش در بین اعضای خانواده‌ها ایجاد کرده است و ترویج ورزش در جامعه و همگانی‌شدن آن می‌تواند در ارتقاء سلامت جامعه بسیار مؤثر باشد.

وی اضافه کرد: اجرای ورزش صبح‌گاهی در ایستگاه‌ها و سالن‌ها، برگزاری برنامه‌های کوه‌پیمایی، همایش دوچرخه‌سواری ، جشنواره‌های ورزشی، اجرای مسابقات محلات، برگزاری برنامه‌های آموزشی، مسابقات کارکنان و مسابقات ورزشی مختلف از دیگر برنامه‌های ورزش همگانی و روستایی بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل تشریح کرد: ترویج ورزش همگانی در میان خانواده‌ها می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد و باید تلاش کنیم تا ورزش را به جایگاه اصلی خود در بین تمام اقشار جامعه برسانیم.

وی بیان اینکه اجرای برنامه‌ها و میزان مشارکت اهالی در برنامه‌های همگانی و روستایی در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه کم بوده، گفت: علت اصلی کاهش مشارکت‌ها این است که طی فروردین ماه مسابقات و همایش‌های ویژه نوروز در تمامی شهرستان‌ها انجام شده که با مشارکت میهمانان نوروزی همراه بوده و نیز با توجه به ماه مبارک رمضان اکثرپیاده روی‌ها و ورزش‌های صبح‌گاهی به صورت طبیعی متوقف شده‌اند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۶۲۵/

نظر شما