شناسهٔ خبر: 33131519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار لرستان خبر داد؛

اختصاص 1.2میلیارد برای حفاظت از جنگل‌های لرستان در مقابل آتش‌سوزی

خرم‌آباد- استاندار لرستان از اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای حفاظت از جنگل‌های این استان در مقابل آتش سوزی‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع استان با تقدیر از کسانی که رتبه نخست را در کنترل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در سال ۹۷ کسب کرده‌اند، اظهار داشت: با توجه به پر بارش بودن سال جاری و به‌وجود آمدن مراتع خوب احتمال خطر آتش‌سوزی در جنگل‌های استان بالا است.

وی با بیان این‌که در این رابطه تمهیدات لازم اندیشیده شده است، گفت: سرمایه اصلی استان‌های زاگرس نشین جنگل بوده از این رو وظیفه ملی و نسلی ما حفاظت از این سرمایه است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه موضوع و اطفای حریق باید به یک جریان اجتماعی تبدیل شود، بیان کرد: نباید تصور کرد که این موضوع فقط وظیفه دولت بوده بلکه اصل کار بر عهده مردم است، این موضوع باید فراگیر شده و در بین مردم حساسیت ایجاد کرده تا احساس مسئولیت کنند.

خادمی، ادامه داد: مردم باید به این باور برسند که جنگل‌ها بزرگترین سرمایه و داشته‌های آنها است، همه ما موظفیم و باید یاد بگیریم که چگونه از آنها حفاظت کنیم و از روش‌های خطرناک مانند آتش زدن باقیمانده زراعت، غفلت گردشگران و… دوری کنیم.

وی، افزود: در صورتی که عامل آتش‌سوزی عامدانه باشد قابل بخشش نیست، نیروی انتظامی و مراجع قضائی با این موضوع به شدت برخورد خواهند کرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: لازمه اجتماعی کردن و ایجاد حساسیت در بین مردم آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ حفاظت از این سرمایه بوده که از طریق نهادهای مردمی، صدا و سیما و رسانه‌ها قابل انجام است.

خادمی گفت: سازمان جنگل‌ها باید با اطلاع رسانی و آموزش نیروها را سازماندهی کنند که در هنگام حادثه نیروهای واکنش سریع در قالب تیم‌های مختلف بتواند به محل اعزام کند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از سازمان جنگل‌ها و مراتع درخواست کرده‌ایم تا یک فروند بالگرد دائمی طی این چند ماه در استان مستقر شود، گفت: برای کارهای فوری تا قبل از توزیع اعتبارات در کمیته برنامه ریزی شهرستان یک میلیارد تومان برای منابع طبیعی و ۲۰۰ میلیون تومان به محیط زیست تخصیص داده خواهد شد.

استاندار لرستان، تاکید کرد: امیدوارم با همکاری و تلاش همه نهادهای مردمی سازمان‌های دولتی و غیر دولتی امسال مانند سال قبل شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم.

نظر شما