شناسهٔ خبر: 33131398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

ساخت خانه های فرهنگ در مناطق کم برخوردار قزوین در اولویت است

قزوین- رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: ساخت خانه های فرهنگ در مناطق کم برخوردار شهری از رویکردهای شورای شهر است که ضمن تقویت نشاط اجتماعی به کاهش آسیب های اجتماعی منجر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیده مهدیه قافله باشی در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قزوین که ظهر یکشنبه در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه با نگاه فرهنگی اعضای شورا در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های متنوعی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تدارک دیده شده و در طول سال اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این برنامه‌های فرهنگی و شاد در همه نواحی کم برخوردار، منفصل شهری و حاشیه شهرها هم برگزار می‌شود تا افرادی که از امکانات فرهنگی کمتری برخوردارند تحت پوشش قرار گیرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین یادآور شد: در خصوص مواد مخدر موضوع کمی پیچیده و گسترده است و برای کاهش آثار زیانبار این پدیده باید ضمن دوری از موازی کاری بتوانیم کارهای گروهی را به صورت هدفمند اجرا کنیم.

قافله باشی اظهار داشت: وقتی دسترسی به مواد آنقدر آسان و ارزان شده باید نگران باشیم و همه عزم خود را جزم کرده و با همت بیشتری برای مقابله با این پدیده خانمان سوز اقدام کنیم.

وی یادآور شد: با رویکرد فرهنگی شورای شهر توانسته‌ایم مجتمع‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار را احداث کنیم که اخیراً در چوبیندر و ناصرآباد هم امکانات موجود بلا استفاده مورد شناسایی قرار گرفته تا آنها را به مجتمع فرهنگی تبدیل کنیم و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

قافله باشی اضافه کرد: در ردیف بودجه سال ٩٨ در چوبیندر و ناصرآباد ساخت مجتمع ورزشی و خانه فرهنگ بیش بینی شده است

عضو شورای شهر قزوین اظهار داشت: در حوزه فرهنگ آماده همکاری هستیم ولی باید کار گروهی تبلیغ شود و با پرهیز از موازی کاری و دستگاه محوری به سمت نتایج بهتر باشیم.

قافله باشی گفت: اخیراً در یک کار نمادین فرهنگی آقایان سعید دقیقی از ورزشکاران ملی پوش و اسحق چگینی هنرمند شاخص کشور به عنوان سفیران مبارزه با مواد مخدر انتخاب شده‌اند که باید از این ظرفیت استفاده بهتری صورت گیرد.

وی خواستار حضور مؤثر نیروی انتظامی در بوستان‌های شهری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی شد و افزود: از ظرفیت معتمدین هم باید استفاده شود تا مبارزه با مواد مخدر نتیجه بخش باشد.

در ادامه محمد رضا خوش عقیده، مسئول فرهنگی سپاه امام سجاد قزوین گزارشی از اجرای طرح جوادالائمه در مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه کرد.

وی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های روشنگری در ۲۰۰ مدرسه، برنامه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و مذهبی با هدف ارتقای سطح دانش و بینش دانش آموزان، مسئولیت پذیر کردن نوجوانان، ایجاد نگاه تمدنی اسلامی اجرا شده است.


 

نظر شما