شناسهٔ خبر: 33131395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح نقش برجسته دباغ در باغ موزه دفاع مقدس همدان رونمایی شد+ تصاویر

R41405/P/S6,75/CT7

طرح نقش برجسته بانوی مبارز مرحوم دباغ، نخستین فرمانده سپاه استان همدان و از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس همدان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پیش از ظهر امروز مراسم رونمایی از طرح برجسته بانوی مبارزه انقلابی خواهر مرضیه حدیدچی مشهور به خواهر دباغ با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه‌های علمیه، فرماندهان، مسئولان، خانواده این مبارزه انقلابی و اقشار مختلف مردم در باغ‌موزه دفاع مقدس همدان رونمایی شد.

این طرح برجسته که توسط هنرمند همدانی "حسن رابطی" ساخته شده است به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی شده و در باغ‌موزه دفاع مقدس همدان در کنار دیگر تندیس‌های شهدای استان همدان ماندگار شد.

فرزند این مبارز انقلابی در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی خواهر دباغ اظهار داشت: عموماً ابعاد سیاسی و نظامی مادرم موردتوجه دیگران قرارمی گیرد درحالی‌که ویژگی‌های اخلاقی ایشان نیز بسیار بارز است.

وی افزود: مقید بودن به اقامه نماز اول وقت حتی در زمان اوج بیماری، عدم استفاده از جایگاه و مقامش برای امور شخصی، توجه به ساده زیستی و تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات مردم ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی ایشان بود.

دباغ بابیان خاطراتی بانوی مبارز انقلابی خواهر دباغ عنوان کرد: ایشان با همه افراد در سنین مختلف ارتباط داشتند و با هریک نیز با زبان خودش صحبت می‌کردند حتی هنگام خریدن هدیه برای افراد تلاش می‌کردند چیزی را هدیه دهند که آن فرد دوست داشته باشد.

وی تصریح کرد: عشق به زندگی تا لحظات آخر و توجه به همسرداری از دیگر ویژگی‌های مادرم بود به‌گونه‌ای که می‌گفتند من از نام خانوادگی همسرم استفاده می‌کنم چراکه ایشان سبب شد من به این جایگاه برسم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان نیز گفت: وقتی جنگ‌های بزرگ تاریخ مانند جنگ جهانی دوم را بررسی می‌کنیم می‌بینیم تحلیل‌های مختلفی برای آنها به رشته تحریر درآمده است.

وی بابیان اینکه وقتی هیتلر تصمیم به فتح استالینگراد گرفت با مقاومت جانانه مردم آن منطقه روبه‌رو شد افزود: اگرچه هیتلر موفق به فتح استالینگراد نشد اما وقتی خودش خودکشی کرد برلین به‌راحتی به تسخیر دشمنانش درمد.

عارف تصریح کرد: درباره جنگ ایران و عراق نیز همین‌گونه است فرزندان ما هنگام حمله عراق به خرمشهر 34 روز جانانه با دست‌خالی در برابر دشمن بعثی ایستادند اما وقتی امریکا به عراق حمله کرد این شهر به‌راحتی به تصرف دشمن درآمد چراکه مردم عراق انگیزه‌ای برای دفاع نداشتند.

وی افزود: ما در تاریخ خود یک نمونه عینی از ایستادگی داریم که بیانگر شجاعت، شهامت و ایثار جوانانمان بود، رزمندگانی که با ابتدایی‌ترین سلاح‌ها 34 روز مقاومت کردند و حماسه‌ای بزرگ آفریدند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما