شناسهٔ خبر: 33131270 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

متلاشی شدن یک شبکه گسترده مهاجرت غیرقانونی در شیلی

پلیس شیلی روز شنبه اعلام کرد مقامات این کشور یک شبکه گسترده مهاجرت را که 381 مهاجر غیرقانونی چینی را وارد شیلی کرده بود، متلاشی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ به گفته پلیس، در این اقدام 9 نفر بازداشت شدند که دو نفر از آنها از مقامات سابق شیلی هستند و یک نفر نیز کارمند وزارت امور خارجه این کشور است.
هکتور گنزالز (Hector Gonzalez) از مسئولان ارشد پلیس در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد: "این باند قاچاق در ازای پرداخت پنج هزار دلار، دعوتنامه های جعلی در اختیار شهروندان چینی قرار می داد تا بتوانند وارد خاک شیلی شوند".
کاترین مارتورل (Katherine Martorell) معاون پلیس شیلی و مسئول پیشگیری از جرم نیز خاطرنشان کرد: "این بزرگترین شبکه قاچاق انسان در تاریخ کشور ماست. 381 شهروند خارجی وارد شیلی شده اند".
وی افزود: "این باند قاچاق از سال 2016 مشغول فعالیت بوده است. مهاجران چینی با داشتن دعوتنامه های جعلی می توانستند روادید بگیرند و ادعا کنند که تاجر هستند و برای مذاکره درباره قرارداد آمده اند. این در حالی است که هدف آنها ماندن و اخذ اقامت در شیلی بوده است".
هکتور گونزالز تصریح کرد: "این مهاجران به محض ورود به خاک شیلی از سوی کارفرمایانی که معمولاً چینی بودند، استخدام می شدند. آنها به این افراد کار داده اند".­
در چارچوب این پرونده 9 نفر بازداشت شدند. یکی از این افراد فرماندار سابق استان چواپا (Choapa) در شمال شیلی و دیگری شهردار سابق شهر لس آندس (Los Andes) در مرکز این کشور است. یک کارمند وزارت امور خارجه شیلی نیز در میان بازداشت شدگان دیده می شود.

نظر شما