شناسهٔ خبر: 33127519 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام پنج داور تکواندوی ایران به اردوی آموزشی روسیه

تهران- ایرنا- کمیته داوران فدراسیون جهانی تکواندو به منظور انتخاب ۳۰ داور برتر برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اردوی آموزشی در روسیه برگزار می کند که از ایران پنج داور راهی این کشور شدند.

صاحب‌خبر -

بر اساس اعلام فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان؛ فدراسیون جهانی تکواندو از ۴۰ داور بین‌المللی  برای حضور در این اردو دعوت کرد تا پس از گذراندن دوره های فنی، جسمانی و پزشکی، در نهایت ۳۰ داور انتخاب شوند.

این کلاس آموزشی از فردا (دوشنبه) به مدت سه روز در مسکو روسیه برگزار می شود که از ایران «حافظ مهدوی»، «شهرام اربابی»، «عبدالرضا بهاری»، «علی باوقار» و «سیده مرجان طاهری» راهی روسیه شدند.

حضور داوران تکواندو کشورمان با نظارت فدراسیون تکواندو صورت می گیرد.

بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ شهریور ۹۹ به میزبانی توکیو و  در ۲۲ رشته شامل دوومیدانی، تیر و کمان، بدمینتون، بوچیا، کانو، دوچرخه سواری، اسب دوانی، فوتبال ۵ نفره، گلبال، جودو، وزنه برداری، قایقرانی روئینگ، تیراندازی، والیبال نشسته، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، سه گانه، بسکتبال با ویلچر، شمشیربازی با ویلچر، راگبی با ویلچر و تنیس با ویلچر برگزار خواهد شد.

با حذف رشته های فوتبال هفت نفره و قایقرانی بادی برای نخستین بار رشته های بدمینتون و تکواندو  به جمع رشته های پارالمپیک افزوده شدند که از ۲۰۲۰ به صورت رسمی وارد بازی های پارالمپیک خواهند شد.

در بخش معلولان تاکنون در تیراندازی «ساره جوانمردی» و «سمیرا ارم»، در وزنه برداری «سیامند رحمان» و والیبال مردان چهار سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ کسب شده است.

ایران پیشتر دربازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو با کسب هشت مدال طلا، ۹ نقره و هفت برنز در جایگاه پانزدهم بازی ها قرار گرفت.  

ورزشی**۹۲۵۰**۱۰۶۷**

نظر شما