شناسهٔ خبر: 33119015 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

فقیهی در گفتگو با آنا:

مراسم اعتکاف رمضانیه در مسجد دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود

مسئول طرح و برنامه اعتکاف دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: مراسم اعتکاف رمضانیه از 9 خرداد به مدت سه روز در مسجد دانشگاه شریف برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

فقیهی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با برنامه‌های هیئت الزهرا دانشگاه صنعتی شریف در ماه مبارک رمضان گفت: مراسم اعتکاف رمضانیه از 9 خرداد به مدت سه روز در مسجد دانشگاه شریف برگزار می‌شود. چندین سال قبل مقام معظم رهبری در مورد اعتکاف ماه مبارک رمضان فرمودند: «از دوران جوانی و نوجوانی ما به یاد نداریم که در ماه رمضان، در مساجد کشور یا در مسجد گوهرشاد مشهد، مردم بیایند اعتکاف بکنند.

ایشان افزودند: در ایام‌البیض سه روزِ متعارف ماه رجب یا ماه شعبان، ما تعداد معدودی در قم دیده بودیم که اعتکاف می‌کردند؛ آن‌هم غالباً طلبه‌ها. در غیر آن معمول نبود. امروز در ایام اعتکاف، دانشگاه‌ها و مساجد و سرتاسر کشور و مساجد جامع، مملو از معتکفین است؛ علاوه‌ بر آن، در دهه‌ آخر ماه رمضان، جمعیت عظیمی مشغول اعتکاف بودند. چه کسانی؟ پیرمردها؟ پیرزن‌ها؟ نه، همین جوان‌ها، جوان‌ترین‌ها. این دیگر در دنیا نظیر ندارد. این نسل جوان امروز ماست. امروز گرایش به دین و ارزش‌های انقلابی، وجه غالب جامعه است». لذا با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، هیئت دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف چند سالی است که در برنامه اعتکاف رمضانیه پیش‌قدم شده است.

مسئول طرح و برنامه اعتکاف دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد:  از ابتدای ماه مبارک رمضان هر شب در مسجد دانشگاه صنعتی شریف مراسم مناجات سحر با نوای حجت‌الاسلام قاسمیان برگزار می‌شود. در شب‌های قدر نیز حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سخنران مراسم احیا است. دیشب حتی حیاط و صحن دانشگاه مملو از جمعیت بود. کادر برگزاری تمامی این مراسمات دانشجو هستند.

وی تصریح کرد: تا به‌ حال حدود 300 دانشجو برای شرکت در مراسم اعتکاف رمضانیه ثبت‌نام کردند که طبق پیش‌بینی‌ها این آمار در روزهای آینده تا 500 نفر هم افزایش خواهد یافت. اولویت شرکت در این مراسم با دانشجویان دانشگاه شریف است اما دانشجویان سایر دانشگاه‌ها هم می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

فقیهی افزود: اعتکاف مسجد دانشگاه شریف دارای تمایز و برتری‌هایی نسبت به سایر اعتکاف‌هایی است که در مساجد شهر برگزار می‌شود که یکی از این نکات حائز اهمیت برنامه‌های فرهنگی قوی و برگزاری حلقه‌های دانشجویی متناسب با نیازهای دانشجویان ‌همچون ازدواج اشاره کرد. الحمد‌لله استقبال دانشجویان از برنامه‌های هیئت الزهرا دانشگاه شریف در طول ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر بسیار چشمگیر بوده است.

انتهای پیام/4126/ن

نظر شما