شناسهٔ خبر: 33118671 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ناکامی دیگر برای بارسلونا؛

والنسیا قهرمان جام حذفی اسپانیا شد

تهران - ایرنا - تیم فوتبال والنسیا با برتری دو بر یک مقابل بارسلونا، برای هشتمین بار به عنوان قهرمانی جام حذفی باشگاه های اسپانیا دست یافت.

صاحب‌خبر -

فینال رقابت های جام حذفی فوتبال باشگاه های اسپانیا موسوم به «کوپا دل ری» شنبه شب در ورزشگاه «بنیتو ویامارین» شهر سویل برگزار شد و در پایان خفاش های والنسیا با پیروزی دو بر یک مقابل ستاره های بارسلونا، جام را به خانه بردند.

در دقیقه پنجم این دیدار اشتباه بازیکنان بارسلونا تیم والنسیا را در آستانه گلزنی قرار داد که ضربه «رودریگو» را «جرارد پیکه» مدافع بارسلونا با تلاش فراوان از روی خط دروازه بارسلونا بازگرداند.

بازی شجاعانه والنسیا در دقیقه ۲۱ نتیجه داد و کار هماهنگ خفاش ها، توپ را به «کوین گامیرو» رساند و این مهاجم فرانسوی با شوتی مهار نشدنی دروازه بارسلونا را گشود.

بارسلونا در این دیدار «لوییس سوارز» مهاجم اروگوئه ای خود را در اختیار نداشت و به همین دلیل توان همیشگی در خط حمله کاتالان ها دیده نمی شد.

در دقیقه ۳۵ «سولر» با حرکتی تماشایی توپ را روی دروازه بارسلونا ارسال کرد تا «رودریگو» با ضربه سر، گل دوم والنسیا را به ثمر برساند.

«ارنستو والودره» سرمربی بارسلونا که نتیجه را از دست رفته می دید در آغاز نیمه دوم تغییراتی انجام داد و «آرتور ویدال» و «مالکوم» را به میدان فرستاد.

در دقیقه ۵۵ ضربه تماشایی «لیونل مسی» با بدشانسی به دیرک عمودی دروازه والنسیا برخورد کرد و تبدیل به گل نشد.

حملات بارسلونا در دقیقه 72 ثمر داد و ضربه سر «جرارد پیکه» به دیرک دروازه والنسیا برخورد کرد و در برگشت «لیونل مسی» موفق به گلزنی شد.

این ششمین فینال جام حذفی اسپانیا است که مسی در آن موفق به گلزنی شد تا رکورد دیگری به نام این ستاره آرژانتینی ثبت شود.

در ادامه دفاع همه جانبه والنسیا اجازه نداد تا مسی و دیگر بازیکنان بارسلونا به موفقیت برسند و در طرف مقابل «گوئدس» مهاجم جوان پرتغالی تیم والنسیا در ضد حملات، 2 بخت مسلم گلزنی را از دست داد.

در نهایت این دیدار با پیروزی دو بر یک والنسیا به اتمام رسید تا این تیم برای هشتمین بار قهرمان کوپا دل ری شود. این تیم آخرین بار در سال 2008 به قهرمانی در این جام رسیده بود.

بارسلونا نیز که تا 2 هفته قبل در رویای فتح سه گانه بود، این فصل را با قهرمانی در لالیگا به اتمام رساند و لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی اسپانیا را از دست داد.

این تیم در لیگ قهرمانان اروپا نیز با شکست عجیب مقابل لیورپول انگلیس از رسیدن به فینال بازماند تا رویاهایش بر باد برود و با باخت مقابل والنسیا، ناکامی دیگری را تجربه کند.

ترکیب بارسلونا:

سیله سن- لانگله- جرارد پیکه- سرخیو روبرتو- نلسون سمدو(مالکوم)- یوردی آلبا- سرخیو بوسکتس- ایوان راکیتیچ(آلنیا)- آرتور ملو(ویدال)- کوتینیو- لیونل مسی

ترکیب والنسیا:

یائومه- گارای- واس- پالیستا- گایا- کوکولین- دنی پارخو(کوندوگبیا)- سولر- گونزالو گوئدس- کوین گامیرو(پیچینی)- رودریگو(دیاخابی)

شبد**ورزشی**۳۷۸۳**1379

برچسب‌ها:

نظر شما