شناسهٔ خبر: 33118073 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| اجرای «قانون حمایت از معلولان» ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد

معاون سابق سازمان بهزیستی کشور گفت: اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس گفت: قانون حمایت از حقوق معلولان در اسفند ماه سال ۹۶ تصویب شد و در اردیبهشت سال گذشته از سوی رئیس جمهور به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: دولت مکلف به تأمین اعتبار این لایحه بوده است ولی با این حال هنوز اجرایی نشده است.

معاون سابق امور سازمان توانبخشیکشور گفت: هزینه‌های توانبخشی و درمان معلولان بسیار بالاست و برای بسیاری از خانواده های معلولان کمرشکن شده است و نیازمند خدمات توانبخشی مناسب هستند.

نحوی نژاد با اشاره به تکلیف دستگاه‌های اجرایی کشور برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: ایجاد صندوق فرصت‌های شغلی، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و پرداخت ۳۰ تا ۵۰ درصد حقوق معلولان یا بهره‌مندی از پرستار در منزل واگذاری زمین رایگان و معافیت از عوارض از جمله موارد دیده شده در این قانون است.

وی تصریح کرد: آنچه اکنون مانع اجرای این قانون می‌شود مشکلات بودجه‌ای است چراکه برآورد کرده‌ایم برای اجرای تمام این موارد در قانون به ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز داریم اما فقط هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد خود دولت برای اجرای این قانون در سال جاری است.

به گزارش فارس، برخی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من، موضوع قانون معلولان در محاق! را مطرح کرده و عنوان می‌کنند، متاسفانه پس از گذشت بیش از یک سال از ابلاغ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون به تصویب هیأت دولت نرسیده و این قانون اجرا نشده است؛ این در حالی‌ است که افراد دارای معلولیت دچار مشکلات عدیده، روزافزون و مضاعفی نسبت به سایر اقشار جامعه هستند که از این‌رو ضروری‌ است هرچه سریع‌تر «قانون حمایت از حقوق معلولان» اجرا شود.

انتهای پیام/

نظر شما