شناسهٔ خبر: 33117950 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

به مناسبت بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر،

دیدار رئیس و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با خانواده شهدا و جانبازان+ تصاویر

به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر رئیس و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با پدر شهید علی اکبر حیدری و جانباز جنگ تحمیلی آقای عبدالحسین ابراهیمی دیدار کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر رئیس و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با پدر شهید علی اکبر حیدری دیدار کردند. در این دیدار که تنی چند از مسوولین بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان شاهرود هم حضور داشتند پدر شهید در بیان ویژگی‌های فرزند شهید خود گفت: علی اکبر در فضیلت‌ها و محاسن تا حدی بود که هیچ یک از ما انگشت کوچک او هم نمی‌شویم. علی اکبر حیدری در شرق دجله جاده خندق مورد اصابت ترک قرار گرفت و به شهادت رسید.
پس از دیدار با خانواده شهید اعضای هیات رئیسه دانشگاه در منزل جانباز جنگ تحمیلی  عبدالحسین ابراهیمی حاضر با وی دیدار کردند.
وی با بیان اینکه در عملیات کربلای ۴ به دلیل رفتن روی مین از ناحیه پا دچار آسیب شد در مورد چگونگی مجروحیت خود و اقدامات و شرایط خود پس از آن توضیحاتی داد.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در این دیدار ضمن عرض تسلیت سالروز ضربت خوردن امیر مومنان (ع) گفت: این وظیفه ماست که برای تشکر از شما در پاسداشت از میهن و انقلاب اسلامی به ملاقات شما بیاییم و به واقع شما مایه افتخار ما هستید.
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شاهرود با استفاده از این حدیث علوی که «مَا الْمُجَاهِدُ الشَّهِیدُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ لَکَادَ الْعَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ الْمَلَائِکَةِ» گفت: معنای این حدیث این است که پاداش مجاهدی که در راه خدا به شهادت رسیده برتر از پاکدامنی نیست که توان گناه دارد و گناه نکند و لذا کسی که مسیر شهیدان را ادامه می‌دهد و در عین توانمندی بر گناه کردن عفت پیشه می‌کند اجری کمتر از شهیدان ندارد و این می‌تواند استنادی باشد برای این جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: «زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست.»
حجه الاسلام محمدی ادامه داد: امیدواریم به برکت خون شهیدان و ایثارگری شما جانبازان عزیز ذلت روز افزون نصیب دشمنان اسلام و عزت و ابهت و شوکت بیش از این نصیب رزمندگان اسلامی در تمامی جبهه‌ها شود.
در پایان ملاقات با اهدای هدیه از طرف هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و همچنین از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شاهرود از زحمات و ایثارگری‌های خانواده شهید و جانباز سرافراز دفاع مقدس تقدیر شد.

نظر شما