شناسهٔ خبر: 33117557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استان قزوین رتبه نخست بیماری‌های فشار خون و دیابت را دارد

رئیس کمیسیون ورزش و سلامت شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه استان قزوین رتبه نخست بیماری‌های فشار خون و دیابت را دارد گفت: برای کنترل فشار خون نیازمند تحول در فرهنگ تغذیه شهروندان قزوینی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، زهرا یوسفی امشب در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: طرح ملی کنترل فشار خون در کشور اجرا شده که این طرح نیز باید در قزوین عملیاتی گردد.

وی بیان کرد: فشار خون جزو بیماری‌های خاموش است البته به اندازه بیماری دیابت نیست ولی به هرحال روند صعودی دارد.

رئیس کمیسیون ورزش و سلامت شورای اسلامی شهر قزوین ابراز کرد: افرادی که به مرور زمان دچار بیماری فشار خون می‌شوند بدنشان نسبت به بیماری تطابق پیدا می‌کند و متوجه مبتلا شدن آن نیستند.

یوسفی اضافه کرد: این افراد در دراز مدت مبتلا به بیماری‌های قلبی و مرگ‌های ناگهانی می‌شوند که همین اهمیت توجه به این بیماری را دوچندان می‌کند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: ولی افرادی که به یکباره مبتلا به فشار خون می‌شوند دچار سرگیجه و عوارضی می‌شوند که با مراجعه به پزشک متوجه این بیماری می‌شوند.

رئیس کمیسیون ورزش و سلامت شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: طبق آمارها، استان قزوین رتبه نخست بیماری‌های فشار خون و دیابت را دارد که مهمترین دلیل آن تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه مردم است.

وی ابراز کرد: میانگین مصرف نمک در قزوین نسبت به سایر استان‌ها بالا است به همین دلیل باید اقدامات فرهنگی موثری در این خصوص انجام شود تا فشار خون کاهش یابد.

یوسفی بیان کرد: برای کنترل بیماری‌هایی مانند فشار خون می‌طلبد کارهای تبلیغاتی در سطح شهر قزوین انجام شود تا تحولی در فرهنگ تغذیه شهروندان قزوینی رخ دهد.

رئیس کمیسیون ورزش و سلامت شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: همچنین باید مردم را ترغیب کرد تا فشار خون را بررسی کنند تا در صورت مبتلا بودن به این بیماری، جهت درمان آن پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

در ادامه جلسه احد چگینی بر آموزش درست نوع تغذیه تاکید کرد و گفت: باید به حوزه آموزش بیشتر توجه کرد تا بیماری‌هایی مانند فشار خون را کاهش داد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: باید به سلامت شهروندان قزوینی بیشتر توجه کرد تا جامعه سالمتری همراه با نشاط و شادابی داشت.

در ادامه این جلسه سیده منیره قوامی عضو دیگر شورای اسلامی شهر قزوین، اطلاع‌رسانی علایم و پیشگیری فشار خون در شهر قزوین را ضروری دانست و گفت: با این اطلاع‌رسانی می‌توان مردم را آگاه کرد تا نسبت به این بیماری حساس شوند.

انتهای پیام/77009 

 

برچسب‌ها:

نظر شما